تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
6

دلفین‌ها هنگام صحبت با فرزندان خود از لحن کودکانه استفاده می‌کنند

  • کد خبر : 197588
  • 12 تیر 1402 - 19:48
دلفین‌ها هنگام صحبت با فرزندان خود از لحن کودکانه استفاده می‌کنند
به‌نظر می‌رسد که فقط انسان‌ها هنگام صحبت با کودکان صدای خود را تغییر نمی‌دهند؛ در تحقیقات جدیدی مشخص شده است که دلفین ‌های مادر نیز هنگام برقراری ارتباط با بچه‌های خود، از لحن کودکانه استفاده می‌کنند.

جمهوریت-به‌نظر می‌رسد که فقط انسان‌ها هنگام صحبت با کودکان صدای خود را تغییر نمی‌دهند؛ در تحقیقات جدیدی مشخص شده است که دلفین ‌های مادر نیز هنگام برقراری ارتباط با بچه‌های خود، از لحن کودکانه استفاده می‌کنند.
به گزارش دیجیاتو،تقریباً تمام انسان‌های جهان با هر فرهنگ و زبانی، لحن خود را هنگام صحبت با کودکان تغییر می‌دهند. هرچند این کار بیشتر بین مادر و نوزاد انجام می‌شود، اما برخی افراد برای صحبت‌کردن با حیوانات خانگی خود نیز از لحن کودکانه استفاده می‌کنند. اما محققان مؤسسه تحقیقاتی Woods Hole Oceanographic در گزارش جدیدی ادعا کرده‌اند که دلفین‌ها نیز این کار را انجام می‌دهند.

تحقیق روی تغییر صدای دلفین ها
در این تحقیق جدید، به‌طور خاص روی دلفین‌های به‌اصطلاح «بینی‌بطری» تمرکز شده است؛ زیرا این پستانداران مانند انسان‌ها، رابطه طولانی‌مدتی با فرزندان خود دارند. آن‌ها همچنین می‌توانند آواها را یاد بگیرند و توانایی تغییر ساختار صدای خود را دارند.
دانشمندان برای انجام تحقیقات خود، صدای ۱۹ دلفین بینی‌بطری ماده را ضبط کردند. این کار طی چندین سال صورت گرفت و بیشتر زمانی را پوشش می‌دهد که دلفین‌ها درحال ارتباط‌گرفتن با فرزندان خود هستند. همچنین آن‌ها روی نوع خاصی از ارتباط دلفین‌ها که به نام «سوت امضا» شناخته می‌شود، تمرکز کردند. گفته می‌شود دلفین از این سوت‌ها برای شناسایی خود به دلفین‌های دیگر استفاده می‌کند.

محققان با انجام این کار متوجه شدند که دلفین مادر در مقایسه با زمانی که تنهاست یا در کنار دلفین‌های دیگر است، اطراف فرزندانش بلندی و دامنه سوت‌های خود را افزایش می‌دهد. «پیتر تیاک»، یکی از نویسندگان این مطالعه و زیست‌شناس «دانشگاه سنت اندروز» اسکاتلند می‌گوید:

«این ویژگی برای تمام مادران حاضر در مطالعه، تمام ۱۹ مورد آن‌ها صادق بود.»
البته این آزمایش هنوز باید توسط محققان دیگر تکرار شود تا تغییر صدای دلفین‌ها در هنگام صحبت با نوزاد به‌طور واقعی موردتأیید قرار گیرد. همچنین دانشمندان در این مطالعه فقط روی یک شکل خاص از ارتباط دلفین‌ها تمرکز کرده‌اند و ممکن است در دلفین‌های گونه‌های دیگر نیز این تغییر صدا انجام شود.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=197588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰