تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1
نماینده مجلس پاسخ داد؛

اصلاح قانون انتخابات مجلس به انتخابات امسال می‌رسد؟

  • کد خبر : 196934
  • 11 تیر 1402 - 8:37
اصلاح قانون انتخابات مجلس به انتخابات امسال می‌رسد؟
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی ما این است که انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با قانون جدید انتخابات برگزار می‌شود.

جمهوریت-ولی الله بیاتی درباره اینکه آیا طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس به این دوره از انتخابات خواهد رسید، بیان کرد: تاکنون انتخابات مجلس به صورت اکثریتی برگزار می شد ولی در طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی کردیم تا انتخابات در تهران به صورت تناسبی برگزار شود چراکه برگزاری انتخابات تناسبی، این فرصت را به همه گروه ها می دهد تا کرسی های مجلس را به دست آورند. از سوی دیگر برگزاری انتخابات به این نحو می تواند در افزایش مشارکت مردم در انتخابات موثر باشد.

 

 

وی در ادامه اظهار کرد: شورای نگهبان و هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت ایراداتی را نسبت به برگزاری انتخابات تناسبی در تهران وارد دانستند اما در نهایت مجلس بر نظر خود یعنی برگزاری انتخابات به صورت تناسبی در تهران پافشاری کرد.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اکنون این بخش از طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته و انتظار می رود هرچه سریع تر تعیین تکلیف شده و به این دوره  از انتخابات مجلس برسد.

بیاتی تاکید کرد: پیش بینی ما این است که این طرح به انتخابات سال جاری می رسد و انتخابات اسفند ماه مجلس بر اساس قانون جدید برگزار خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=196934

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰