تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
1
وزیر امور خارجه اسراییل:

فرصت برای توافق میان تل‌آویو و ریاض مهیا است

  • کد خبر : 195476
  • 05 تیر 1402 - 10:15
فرصت برای توافق میان تل‌آویو و ریاض مهیا است
وزیر خارجه اسرائیل گفت: احتمال زیادی برای انعقاد یک توافق عادی‌سازی بین اسرائیل و عربستان دارد و فرصت برای حصول این توافق مهیا است.

جمهوریت –الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل با اشاره به احتمال انعقاد توافق عادی‌سازی روابط با عربستان اظهار داشت: پس از عربستان، کشورهای دیگر نیز به این توافق خواهند پیوست.

به گزارش شفقنا به نقل از اسپوتنیک، کوهن افزود: احتمال زیادی برای انعقاد یک توافق عادی‌سازی بین اسرائیل و عربستان دارد و فرصت برای حصول این توافق مهیا است.

وی گفت: اسرائیل علاقه‌مند به پیشبرد توافقنامه تسلیحاتی با عربستان است و به امکان دستیابی به توافق صلح این چنینی خوش‌بین است.

وی تصریح کرد: صحبت در مورد توافقی قابل حصول است که به دنبال آن توافقاتی با کشورهای دیگر صورت می‌گیرد و بحث در این زمینه از چند کانال در حال انجام است که مهمترین آن دولت آمریکاست.

رئیس دستگاه دیپلماسی اسرائیل ادامه داد: عربستانی‌ها به چنین توافقی علاقه‌مند هستند، زیرا صحبت از توافق ویژه‌ای است که بخشی از توافق ابراهیم خواهد بود و شامل کشورهای دیگری به جز عربستان می شود.

وی در پایان پیش‌بینی کرد که فرصتی برای مساله عادی سازی روابط با کشورها تا مارس ۲۰۲۴ میلادی فراهم است زیرا پس از آن دستگاه سیاسی آمریکا تلاش خود را بر انتخابات ریاست جمهوری در این کشور متمرکز خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=195476

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰