تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
2

در جلسه خصوصی جهانگیری با رئیسی چه گذشت؟

  • کد خبر : 193188
  • 24 خرداد 1402 - 20:54
در جلسه خصوصی جهانگیری  با رئیسی چه گذشت؟
یک روزنامه بخش‌هایی از صحبت‌های اسحاق جهانگیری را در جلسه با سید ابراهیم رئیسی در ابتدای شروع بکار دولت سیزدهم منتشر کرده است.

جمهوریت – سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در گفت‌وگو با روزنامه همشهری عملکرد دولت روحانی و رییسی را مقایسه کرده است.

به گزارش همشهری، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:‌

  • واقعا جا دارد دوره قبل از منظر نحوه حکمرانی در دانشگاه‌ها به‌عنوان «عبرت تاریخ» تدریس شود.
  •  به اعتراف برخی وزرای وقت، ارتباط رئیس دولت با وزرا قطع و به همان نسبت، ارتباط دولت با مردم نیز کم شده و آنجا هم که قرار بود به مردم توجه شود، با نگاه از بالا به پایین بود که نمونه‌هایی از آن را در حضور در جمع کارگران با خودروی شاسی‌بلند شاهد بودیم.
  • حسن بزرگ دولت قبل، این بود که به تجربه جمعی ملت اضافه کرد؛ یعنی اگر الان به کسی بگوییم «نفوذ» یعنی چه؟ دقیقا تداعی ذهنی پیدا می‌کند یا اگر به کسی بگویید معطل کردن ظرفیت‌های کشور یعنی چه؟ دقیقا می‌تواند آن‌را با مثال برای شما بیان کند و چهره بعضی از اعضای دولت قبل جلوی دیدگان انسان رژه می‌رود.
  • این اظهارات مربوط به جلسه هیأت دولت در تاریخ چهارشنبه سوم مرداد۱۴۰۰ است:  آقای جهانگیری در همان جلسه صریحا می‌گوید:«… واقعا شرایط کشور دشوار است. ما تقریبا کم‌سابقه‌ترین دوران ۴۰‌سال انقلاب را داشتیم. با اینکه ما خب جنگ تحمیلی را هم داشتیم و همه ما توی مسائل بودیم، توی شرایطی که به‌هرحال با فشار خارجی، آمریکایی‌ها و مسائل ما در منطقه، مسائل داخلی بسیار سخت شده بود. این شرایط کرونا، این شرایط خشکسالی، منابع کشور هم که ته کشیده، این هم شرایط دشوار بودجه، شرایط اقتصاد دشوار شده، هم شرایط اجتماعی و هم خارجی؛ بالاخره آقای رئیسی در چنین شرایطی مسئولیت اداره کشور را بر‌عهده گرفته‌اند.»
  • موارد زیادی از این دست اسناد در مذاکراتی که مدیران دولت قبل با شخص رئیس‌جمهور و بعضا در جلسه‌های ۲نفره داشتند، وجود دارد که واقعا الان به مصلحت نیست منتشر شود و همه حاکی از اوضاع وخیم اقتصاد کشور، ذخایر کالاهای اساسی، سیاست‌خارجی، وضعیت ارزی کشور، تورم، خشکسالی، وضعیت تأسف‌بار کرونا و کشته‌های کرونایی و… بوده‌ است که دقیقا ناشی از نحوه اداره کشور توسط یک جریان سیاسی در کشور و با وعده فریبنده حل مشکلات مردم از کانال مذاکره با غرب بود
  •  یقینا درحوزه مسائل اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستیم که بخشی از آن ناشی از ضعف‌ها و کم‌کاری‌ها و بخشی از آن هم ناشی از فتنه اغتشاشات است که با هدف توقف کشور و مسدود کردن مسیر پیشرفت صورت گرفت که البته خسارتی که به کشور، اقتصاد و معیشت مردم وارد شد، به یاری خدا با کار مضاعف و تلاش شبانه‌روزی دولت حتما باید جبران شود.
  • در دوره اغتشاشات دچار خسارت بزرگی شد. بعضی از این خسارت‌ها قابل جبران نیستند.کشور به لحاظ موقعیت اقتصادی خسارت دید. سرمایه‌گذاری دچار تعلل شد. قیمت ارز به‌دلیل همین توطئه‌ها از دست دررفت و نهایتا فشار آن به مردم و به‌ویژه قشر ضعیف تحمیل شد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=193188

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰