تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
1

ریشه‏‏‌های مرگ برندهای نوستالژیک

  • کد خبر : 192880
  • 23 خرداد 1402 - 18:58
ریشه‏‏‌های مرگ برندهای نوستالژیک
در سالیان اخیر که ویروسی به نام «تحریم» کل اکوسیستم اقتصاد را به هم ریخته، مرگ‌ومیر برندهای ایرانی هم شدت گرفته است. این موضوع دلایل روشنی دارد. از زمانی که تحریم به مهمان ناخوانده اقتصاد ایران بدل شده، تجارت کُند شده و رگ‌‌‌های دادوستد کالا چه در مسیرهای داخلی و چه در مسیرهای خارجی با انسداد یا تنگنا روبه‌رو شده است

جمهوریت-البرز نظامی نوشت : در سالیان اخیر که ویروسی به نام «تحریم» کل اکوسیستم اقتصاد را به هم ریخته، مرگ‌ومیر برندهای ایرانی هم شدت گرفته است. این موضوع دلایل روشنی دارد. از زمانی که تحریم به مهمان ناخوانده اقتصاد ایران بدل شده، تجارت کُند شده و رگ‌‌‌های دادوستد کالا چه در مسیرهای داخلی و چه در مسیرهای خارجی با انسداد یا تنگنا روبه‌رو شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد،مداخلات دولت نیز به‌شدت بر جریان تولید و تجارت اثرگذار بوده و افت درآمدهای ملی، زمینه‌‌‌ساز کسری بودجه، تورم و کاهش قدرت خرید شده است. در فضایی که این حجم از مشکلات وجود دارد، طبیعی است که محیط مستعد بیماری بوده و مرگ‌ومیر برندها شدت می‌گیرد. در میان مهم‌ترین کشته‌‌‌های سالیان اخیر بخش صنعت نام‌‌‌های بزرگی به چشم می‌‌‌خورند؛ از کفش ملی و پارس‌الکتریک تا داروگر و ارج و آزمایش. در پرونده امروز باشگاه اقتصاددانان سعی شده است به ابعاد مختلف این مساله و ریشه‌‌‌های مرگ برندهای نوستالژیک پرداخته شود.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=192880

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰