تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

جنگ سوریه و داستان نوزادان رها شده + تصاویر

  • کد خبر : 189638
  • 06 خرداد 1402 - 12:16
جنگ سوریه و داستان نوزادان رها شده + تصاویر
فیصل الحمود، رئیس برنامه های این مرکز به الجزیره می گوید یک نوزاد دختر را در حالی تحویل گرفتند که در زیر درخت زیتون رها شده بود و یک گربه به او حمله کرده بود و در نتیجه زمانی که به این مرکز آورده شد از صورتش خون می چکید.

جمهوریت-فیصل الحمود، رئیس برنامه های این مرکز به الجزیره می گوید یک نوزاد دختر را در حالی تحویل گرفتند که در زیر درخت زیتون رها شده بود و یک گربه به او حمله کرده بود و در نتیجه زمانی که به این مرکز آورده شد از صورتش خون می چکید.

به گزارش جماران ،به نقل از الجزیره، در یک شب سرد زمستانی، ابراهیم عثمان سوری برای نماز بیرون رفت و با نوزاد دختری که تنها چند ساعت پس از تولدش در آستان مسجد روستا رها شده بود به خانه بازگشت. این مرد ۵۹ ساله ساکن منطقه ای در شمال غربی سوریه که تحت کنترل گروه های مسلح است، می گوید: «او را به خانه بردم و به همسرم گفتم: «هدیه‌ای برایت آوردم.»

او نام نوزاد را هیبت الله به معنای هدیه خداوند گذاشت و تصمیم گرفت او را به عنوان یکی از اعضای خانواده خود  بزرگ کند.

مقامات می گویند که کودکان در خارج از مساجد، بیمارستان ها و حتی زیر درختان زیتون در مناطق مختلف سوریه جنگ زده رها می شوند زیرا بیش از ۱۲ سال درگیری در این کشور به داغ فقر و ناامیدی دامن زده است.

به گفته گروه «سوریان برای حقیقت و عدالت» مستقر در واشنگتن، که نقض حقوق بشر در این کشور را ثبت می کند، «تنها چند مورد رها کردن کودکان» به طور رسمی قبل از شروع جنگ در سال ۲۰۱۱ ثبت شد. اما در گزارشی که این مرکز در ماه مارس منتشر کرد گفته شده بین اوایل سال ۲۰۲۱ تا اواخر سال ۲۰۲۲، بیش از ۱۰۰ کودک، که ۶۲ نفر از آنها دختر بودند، رها شده در سراسر کشور پیدا شدند. این در حالی است که همین گروه ، رقم واقعی را بسیار بالاتر تخمین می زند.

در گزارش این گروه آمده که تعداد نوزادان و کودکان رها شده به طور چشمگیری از زمان شروع درگیری که با «پیامدهای اجتماعی و اقتصادی » بر مناطق تحت کنترل دولت و تحت کنترل گروه های مسلح تأثیر گذاشته ، افزایش یافته است. در این گزارش به آسیب هایی  از جمله فقر، بی ثباتی، ناامنی و ازدواج کودکان، همراه با سوء استفاده جنسی و بارداری خارج از ازدواج اشاره شده است.

در حالی که فرزندخواندگی در سوریه مجاز نیست، عثمان از مقامات محلی برای بزرگ کردن هیبت الله اجازه درخواست کرده است. دختر سه ساله ای که موهایش را به صورت دم کرده به عقب کشیده و با صندل های صورتی براق از این سو به آن سو می رود ، حالا او را «پدربزرگ» صدا می کند. عثمان در حالی که اشک می ریخت، گفت: «به فرزندانم گفتم که اگر بمیرم، او باید بخشی از ارث من را داشته باشد. او فقط یک کودک بی گناه است. »

جنگ سوریه بیش از ۵۰۰۰۰۰ کشته و میلیون ها نفر آواره برجا گذاشته و زیرساخت های این کشور را ویران کرده است.

ظاهر حاججو، مقام ریاست سلامت و بهداشت عمومی می گوید که در ۱۰ ماه نخست سال گذشته ۵۳ نوزاد رها شده در مناطق تحت کنترل دولت ثبت شده اند که ۲۸ نوزاد پسر و ۲۵ دختر هستند.

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در سال جاری فرمان ایجاد تسهیلات اختصاصی برای کودکانی را صادر کرد که به‌طور خودکار به‌عنوان عرب، سوری و مسلمان ثبت می‌شوند و محل تولد آنها به‌عنوان محل پیدا شدنشان در شناسنامه قید خواهد شد.

در استان ادلب تحت کنترل گروه های مسلح، مددکاران اجتماعی در مرکز اصلی مخصوص رسیدگی به کودکان رها شده ،  نوزادان کوچک را که در گهواره‌های ساده که برخی از آن‌ها با رنگ بنفش یا روبان تزئین شده، قرار دارند قنداق می کنند. زنی با یک دست در حالی که نوزادی را تکان می دهد تا بخوابد  با دست دیگرش به نوزاد دیگری شیر می دهد.

فیصل الحمود، رئیس برنامه های این مرکز به الجزیره می گوید یک نوزاد دختر را در حالی تحویل گرفتند که در زیر درخت زیتون رها شده بود و یک گربه به او حمله کرده بود و در نتیجه زمانی که به این مرکز آورده شد از صورتش خون می چکید.

به گفته محمود، پرورشگاه او را به یک خانواده سپرده و دائما وضعیت او را پیگیری می کند تا مطمئن شود که با چنین نوزادانی به خوبی رفتار می شود و مساله قاچاق کودک در میان نیست.

عبدالله عبدالله که در ادلب ساکن است می گوید که این مرکز از زمان افتتاح در سال ۲۰۱۹، ۲۶ نوزاد – ۱۴ دختر و ۱۲ پسر – و تنها در سال جاری ۹ نوزاد را پذیرفته است.

بیش از چهار میلیون نفر در مناطق تحت کنترل گروه های مسلح در شمال و شمال غرب سوریه زندگی می کنند که ۹۰ درصد آنها برای بقا به کمک وابسته هستند.  عبدالله نیز مانند عثمان می گوید این کودکان قربانیان جنگ هستند.

سوریه

سوریه

سوریه

سوریه

سوریه

سوریه

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=189638

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰