تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
3

حضور دیپلمات انرژی روسیه در ایران

  • کد خبر : 188096
  • 27 اردیبهشت 1402 - 11:28
حضور دیپلمات انرژی روسیه در ایران
مسکو اعلام کرد الکساندر نواک، معاون نخست وزیر و مسئول دیپلماسی انرژی روسیه از روز سه شنبه، دیدار خود از ایران را آغاز کرد و بر مزایای همکاری بیشتر در بخشهای نفت و گاز تاکید کرد.

جمهوریت – روسیه و ایران که هر دو تحت تحریم‌های غرب قرار دارند، به منظور حمایت از اقتصاد خود و تضعیف تحریم‌های غرب که هر دو آنها را غیرقابل توجیه می‌دانند، به دنبال تقویت روابط فیمابین هستند.

به نقل از ایسنا: دولت روسیه در بیانیه ای اعلام کرد نواک با جواد اوجی، وزیر نفت ایران، دیدار کرد و همچنین از تعدادی از تولیدکنندگان تجهیزات نفت و گاز بازدید کرد و پیرامون چشم انداز همکاری در بخش‌های سوخت، انرژی و حمل و نقل گفتگو کرد.

نواک گفت: صنعت نفت و گاز ستون فقرات اقتصاد کشورهای ما است. تقویت همکاری‌های دوجانبه در این حوزه، بی‌شک پایداری اقتصادی روسیه و ایران را افزایش می‌دهد.

در این بیانیه همچنین بدون اشاره به جزئیات، گفته شد دو طرف درباره همکاری در زمینه انرژی الکتریکی و هسته ای و همچنین انرژی‌های تجدید پذیر گفتگو کردند.

بر اساس گزارش رویترز، اظهارات منابع صنعتی و داده‌های صادراتی در آوریل، نشان داد روسیه صادرات سوخت به ایران از طریق ریلی را امسال آغاز کرد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=188096

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰