تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024
4

افزایش ۲۳۶۳ واحدی شاخص بورس تهران

  • کد خبر : 185401
  • 04 اردیبهشت 1402 - 15:32
افزایش ۲۳۶۳ واحدی شاخص بورس تهران
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امرو ز در یک روند نوسانی با افزایش ۲۳۶۳ واحد همراه شد.

جمهوریتبورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی قرار گرفت و شاخص کل بورس در پایان معاملات با تقویت ۲۳۶۳ واحد، به رقم ۲ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۹۴۶ واحد رسید.

همچنین شاخص هموزن با افزایش ۷۷۳۳ واحد به رقم ۷۶۸ هزار و ۴۸۷ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۸ میلیون و ۶۱۵ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۱۷٫۸ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب بیش از یک میلیون نوبت معامله و ارزش ۱۳ هزار و ۲۲۲ میلیارد تومان رسید.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با نگاه وزنی – ارزشی یک دهم درصد تقویت شد، اما این دو شاخص با معیار هموزن یک درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور ۱۴ صدم درصد کاهش یافت، و شاخص بازار اول بورس ۱۲ صدم درصد افت کرد. شاخص بازار دوم بورس با ۳۸ صدم درصد افزایش همراه شد.

امروز نمادهای هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین و هلدینگ معدنی خاورمیانه، گل گهر و چادرملو به ترتیب بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پارس و پالایش نفت اصفهان به ترتیب بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با ۱۴۸ واحد کاهش به رقم ۲۹ هزار و ۵۹ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۶۱۵ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس ۴۶۵ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۱۲ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۵۲۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۳۹ میلیارد تومان دادوستد کردند. البته لازم به یادآوری است مطابق روال دوشنبه‌ها، امروز عملیات بازار باز در شبکه بانکی انجام شده و بیش از ۲٫۶ میلیارد اوراق بدهی دولت در قالب ۳۴۵ نوبت معامله و به ارزش ۲۳۲ هزار میلیارد تومان بین شبکه بانکی جابجا شد که ارقام آن در معاملات فرابورس درج می‌شود، وگرنه معاملات سهام در فرابورس ۸٫۱ میلیارد سهام در قالب ۴۸۷ هزار معامله و به ارزش ۵۰۶۳ میلیارد تومان دادوستد شد.

همچنین اوراق مالی اسلامی حدود ۵٫۴ میلیون برگه در قالب ۶۱۸ معامله و به ارزش ۴۶۳ میلیارد تومان دادوستد شد.

امروز نمادهای انتخاب الکترونیک و پالایش نفت لاوان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی مارون، آریاساسول، مالی سپهر صادرات، پتروشیمی زاگرس، و پتروشیمی دماوند بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به‌جای گذاشتند.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=185401

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰