تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
8

واکنش فدراسیون فوتبال به اظهارات مدیرعامل پرسپولیس

  • کد خبر : 184088
  • 22 فروردین 1402 - 14:27
واکنش فدراسیون فوتبال به اظهارات مدیرعامل پرسپولیس
درویش: دوست داشتند ما هم مجوز حرفه‌ای نگیریم

جمهوریت – فدراسیون فوتبال در واکنش به اظهارات رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس گفت: فدراسیون خود را ملزم به رعایت بی‌طرفی و اجرای الزامات قانونی می‌داند ولی همواره نگاه حمایتی و ملی خود را نسبت به باشگاه‌های حاضر در آسیا دارد

روز گذشته مدیرعامل پرسپولیس مدعی شده بود که فدراسیون فوتبال حاضر نشده از پاداش‌های بین‌المللی خود در فیفا به باشگاه پرسپولیس کمک کند.

در واکنش به این اظهارات، فدراسیون فوتبال نوشت: «فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی فوتبال کشور همواره خود را حامی تیم های باشگاهی می‌داند و از حقوق مسلم فوتبال که مهم‌ترینش پرداخت حق پخش تلویزیونی است، دفاع کرده است. این سیاست در خصوص تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا پر رنگ‌تر است و فدراسیون نظرات مشورتی خود را در طول سالیان گذشته برای رفع موانع شرکت در لیگ قهرمانان آسیا به باشگاه‌ها ارائه کرده و حمایت‌های لازم جهت حضور قدرتمندانه در آسیا را از نمایندگان کشورمان در آسیا انجام داده خوشبختانه با تلاش و جلسات متعدد ریاست فدراسیون فوتبال با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا زمینه رفع تعلیق فوتبال باشگاهی جهت حضور در لیگ قهرمانان فراهم شد.

قطعا دیدگاه مدیران فدراسیون فوتبال و در راس آن هیات رئیسه محترم در خصوص دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز همین گونه بوده و هست. حتی کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز از حذف این دو باشگاه در فصل گذشته ناخرسند بود زیرا حضور این دو تیم در لیگ قهرمانان باعث افزایش آمار تماشاگران و مخاطبان لیگ قهرمانان می‌شود با این حال چاره‌ای جز رعایت الزامات حرفه ای لیگ قهرمانان نبود، در نهایت با تلاش فدراسیون فوتبال و به کارگیری تمام توان مدیریتی و حقوقی از سوی فدراسیون در کنفدراسیون فوتبال آسیا، این محرومیت لغو شد تا اقدام‌های اولیه برای بارگذاری مدارک و دریافت مجوز حرفه ای فراهم شود و هیات رئیسه نیز برای اینکه متهم به نگاه رنگی و حمایت از یکی از دو باشگاه بزرگ کشورمان نشود. از یک سو و از سوی دیگر عدم تطبیق موضوع با قوانین و مقررات جاری که به نمونه در دوره مدیریت وقت فدراسیون مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از حساب فدراسیون فوتبال به باشگاه پرسپولیس براساس تاکید وزارت ورزش و جوانان واریز گردیده بود به عنوان تخلف از سوی دیوان محاسبات عمومی کشور به فدراسیون اعلام گردید، بنابراین فدراسیون خود را ملزم به رعایت بی‌طرفی و اجرای الزامات قانونی می‌داند ولی همواره نگاه حمایتی و ملی خود را نسبت به باشگاه‌های حاضر در آسیا دارد و در همین راستا تلاش‌های خود را برای افزایش درآمد باشگاه‌ها از راه های قانونی انجام می‌دهد زیرا بزرگترین مشکل باشگاه‌های کشورمان برای درخشش در آسیا نداشتن درآمد پایدار از منابع قانونی در فوتبال جهان است.»

درویش: دوست داشتند ما هم مجوز حرفه‌ای نگیریم

رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس دیشب در برنامه فوتبال برتر گفت: ما اواخر اسفند نامه را نوشتیم اما ایمیلی از فیفا به ما رسید و گفتند باتوجه به اینکه هنوز محاسبات فیفا برای تعیین درآمد باشگاه‌ها پایان نیافته، امکانی برای پرداخت نداریم اما اگر فدراسیون بخواهد می‌تواند بگوید و از پاداشش پرداخت کنیم. ما هم از اول همین را گفته بودیم. جالب است که فدراسیون فوتبال به جای اینکه این را در یک نامه به ما بگوید، در رسانه‌ها هواداران ما را نگران می‌کنند. شاید دوست داشتند ما هم مجوز حرفه‌ای نگیریم، ما هم بسیار ناراحت هستیم که استقلال مجوز نگرفته چون آنها تیم دوم ما و تیم همشهری ما هستند.

مدیرعامل پرسپولیس با انتقاد از فدراسیون فوتبال گفت: اگر یک روزی فدراسیون فوتبال بتواند مشکل پرسپولیس را حل کند، آیا ما باید برویم به سراغ فدراسیون کشتی و سوارکاری؟ فدراسیون نزد فیفا پول دارد و ما هم داریم اما هنوز محاسبات مربوط به پاداش ما انجام نشده است. درخواست ما را یکشنبه بردند در هیات رئیسه اما هیات رئیسه موافقت نکرده، انگار دوست داشتند پرسپولیس هم مجوز حرفه‌ای نگیرد.

درویش همچنین عنوان کرد: دسترسی به آقای تاج چندان ممکن نیست اما ما نامه درخواست خود را به بین‌الملل فدراسیون دادیم. به هر جهت من فکر می‌کردم حداقل دغدغه ایرانی بودن و دوست داشتن تیم‌های ایرانی خوب است اما علی‌الظاهر همه اینطور نیستند. من نمی‌دانم فدراسیون فوتبال اگر دغدغه حضور یک تیم ایرانی در آسیا را ندارد، پس دغدغه‌اش چیست؟

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=184088

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰