تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
4

واکنش ایران به اخراج ۴ دیپلمات ایرانی توسط باکو

  • کد خبر : 183376
  • 18 فروردین 1402 - 21:49
واکنش ایران به اخراج ۴ دیپلمات ایرانی توسط باکو
سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اخراج ۴ دیپلمات ایرانی توسط باکو: عمل متقابل دیپلماتیک را در دستورکار داریم
جمهوریت – ناصر کنعانی امروز (جمعه) ۱۸ فروردین ماه به اقدامات تند، احساسی و غیرسازنده جمهوری آذربایجان‌در روزهای اخیر واکنش نشان داد.
جمهوری آذربایجان  اخیرا در اقدامی چهار کارمند سفارت جمهوری اسلامی ایران را عنصر نامطلوب خواند و ۴۸ ساعت به آنها فرصت داد خاک این کشور را ترک کنند.
در همین خصوص، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به برخی مواضع، اقدامات و واکنش‌های تند، احساسی و غیرسازنده دولت جمهوری آذربایجان علیه معلمان و دیپلمات‌های ایرانی موجود در باکو گفت: ما این رفتار دولت جمهوری آذربایجان را در تعارض با اصول همسایگی می‌دانیم.
وی افزود: در حالی که بحران و آشوب سرتاسر سرزمین‌های اشغالی فلسطین را فراگرفته و رژیم صهیونیستی در متزلزل‌ترین شرایط داخلی به سر می‌برد و در زمانی که رژیم یادشده با تعرض به مسلمانان روزه دار و هتک حرمت مسجدالاقصی به دنبال فرافکنی بحران‌های چند لایه درون سرزمین‌های اشغالی است، جمهوری اسلامی ایران تمرکز بر وحدت جهان اسلام و همزمان مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم جنایتکار و‌ اشغالگر اسرائیل را یک ضرورت و تکلیف دینی و وجدانی می‌داند.
کنعانی دولت جمهوری آذربایجان را بر احترام متقابل، حرکت در مسیر حسن همجواری و دوری از آنچه خواسته صهیونیست‌ها و‌ دشمنان منطقه است، فراخواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران همزمان با تاکید بر رعایت اصول و مبانی سیاست همسایگی و توجه به اهداف شوم رژیم صهیونیستی در ایجاد اختلاف و تنش در روابط بین کشورهای اسلامی، اقدام به عمل متقابل دیپلماتیک را در دستورکار دارد.
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=183376

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰