تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
8
قالیباف:

سهام عدالت یک تجربه ناموفق در صحنه اقتصاد بود

  • کد خبر : 183272
  • 17 فروردین 1402 - 11:23
سهام عدالت یک تجربه ناموفق در صحنه اقتصاد بود
باید توجه کنیم که در مردمی‌سازی اقتصاد، به خلاقیت، نگاه، اندیشه و توان مردم نیاز داریم نه فقط به پول مردم.

جمهوریت – رئیس قوه مقننه درباره سهام عدالت به‌عنوان طرحی که در اجرا به شکل واقعی مردمی‌سازی نشد اشاره کرد و گفت: در این طرح در عین اینکه بخش قابل توجهی یعنی حدود هزار همت به عنوان سهام عدالت به مردم واگذار شد و امروز ۴۹ میلیون نفر صاحب سهام عدالت هستند اما با همه این ظرفیت‌ها هم نوع واگذاری و هم نوع تعامل به شکل دوطرفه نبود که بتواند مردم را به صحنه اقتصاد بیاورد.

به نقل از ایرنا، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مشارکت در انتخابات بالا بود، هر نتیجه‌ای در آن حاصل شود، کشور، انقلاب و مردم پیروز خواهند بود و مشارکت پایین و حداقلی هر نتیجه‌ای داشته باشد، به معنی عدم موفقیت ما و کشور خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه وقتی حرف از مردمی‌سازی در اقتصاد می‌زنیم می‌بینیم که پروژه سهام عدالت اشتباه اجرا شده است، اظهار داشت: باید توجه کنیم که در مردمی‌سازی اقتصاد، به خلاقیت، نگاه، اندیشه و توان مردم نیاز داریم نه فقط به پول مردم.

قالیباف ادامه داد: درهمین طرح سهام عدالت امکانی به مردم و عمدتاً به طبقه محروم داده شد اما اجازه ندادیم آنها مدیریت کنند بلکه شرکت‌هایی در استان‌ها و شهرستان‌ها شکل گرفت که باعث شد یک شبکه بورسی ایجاد شود و این چند شرکت، سهام‌های پراکنده را مدیریت کنند و مردم نیز هیچ نقشی در آن ندارند که حاکی از تجربه ناموفق ما در آن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید مجدد بر اینکه ما بیش از پول مردم به فکر و خلاقیت مردم نیاز داریم، عنوان کرد: ما باید این موضوع را در تحول در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و محیط زیستی در نظر داشته باشیم و تحول را از مردمی‌سازی آغاز کنیم.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=183272

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰