تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
5

هشدار درباره «ماست‌پاشی» روی ۲ زن بی‌حجاب

  • کد خبر : 182847
  • 14 فروردین 1402 - 11:03
هشدار درباره «ماست‌پاشی» روی ۲ زن بی‌حجاب
هشدار روزنامه اصولگرای خراسان درباره پیامدهای «ماست‌پاشی» روی دو زن بی‌حجاب در یک فروشگاه

جمهوریت – خراسان در یادداشتی به حوادث اخیر پرداخت و نوشت: اینک وقت آن فرارسیده که در مواجهه با این مسئله و رفع آن به نحوی که کمترین آسیب متوجه جامعه و ساختارهای دینی و فرهنگی آن شود، طرحی نو دراندازیم و نیازمند بازنگری در بسیاری از نگاه ها و شیوه هایی هستیم که از آن ها تاکنون کم آسیب ندیده‌ایم.

  • با توجه به شرایط و التهاباتی که از ماه ها قبل در کشور پدید آمد که یکی از ترکش های آن تمسک برخی افراد به رفتارهای هنجارشکن و غیرقانونی و کشف حجاب بود، احتمالا بروز اتفاقات و کشمکش هایی از قبیل ماجرای اخیر و تاسف‌برانگیز ماست‌پاشی و برخوردهای غیرمنطقی با این موضوع، قابل انتظار است.

  • هر آن چه این ایام درباره «حجاب» و مواجهه با مسئله کشف حجاب در جامعه شامل سخنرانی، اظهارنظر، رفتار و اقدام چه مثبت و چه منفی پدید آید، مورد توجه مردم و به ویژه کاربران در فضای مجازی قرار می گیرد. یکی از این موارد که در ایام نوروز مورد توجه رسانه ها قرار گرفت و برخی آن را یک اقدام تحسین برانگیز خواندند، قدردانی حراست مجموعه باغ ارم شیراز از رعایت کنندگان حجاب و تذکر مودبانه و متین به بازدیدکنندگان بدحجاب این باغ بود که با واکنش همراه شد؛ البته برخی همین را هم برنتافتند و به آن انتقاد کردند که به نظر می رسد این انتقادها چندان منطقی نبود.
  • به هر روی در این ایام، حجم اعتراض ها در برخی تریبون ها به مسئله کشف حجاب افزایش یافت به طوری که وزارت کشور نیز در این باره بیانیه ای صادر کرد .
  • اما چالش های کشف حجاب در این روزها به همین جا ختم نشد و چه بسا انتشار فیلم دوربین یک فروشگاه از ماست‌پاشی روی دو زن ، مجدد موضوع حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و پدیده برخوردهای نامناسب در نهی از منکر را داغ کرد و بسیاری را به واکنش واداشت.
  • آن چه امروز درباره مسئله کشف حجاب در جامعه با آن روبه رو هستیم، به گواه بسیاری از کارشناسان و دلسوزان، اینک وقت آن فرارسیده که در مواجهه با این مسئله و رفع آن به نحوی که کمترین آسیب متوجه جامعه و ساختارهای دینی و فرهنگی آن شود، طرحی نو دراندازیم و نیازمند بازنگری در بسیاری از نگاه ها و شیوه هایی هستیم که از آن ها تاکنون کم آسیب ندیده‌ایم.
بیشتر بخوانید:
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=182847

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰