تاریخ : دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 1 July , 2024
4

حالا دیگر «سفره حداقلی» برای مردم دغدغه شده

  • کد خبر : 178544
  • 25 بهمن 1401 - 17:10
حالا دیگر «سفره حداقلی» برای مردم دغدغه شده
وضعیت به قدری بغرنج است که حالا دیگر «سفره حداقلی» برای مردم دغدغه شده است. شرح این شرایط نشان از این دارد که کشور با نوعی ناکارآمدیِ عجیب روبرو است. عجیب به این دلیل که اظهارات تصمیم گیران با آنچه مردم دچارش شده اند، زمین تا آسمان فرق دارد.

جمهوریت – استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی گفت: مشاهدات از دولت فعلی ما را به این نتیجه می رساند که از دولت نباید توقع کارآمدی داشته باشیم.

بهمن آرمان در گفت و گو با «نواندیش» با بیان مطلب فوق افزود: تورم بیداد می کند. سکه بالای ۲۴ میلیون و دلار در کانال ۴۰ هزار تومانی ماندگار شد. سن ازدواج به ۴۰ رسیده است. در کل باید گفت، وضعیت به قدری بغرنج است که حالا دیگر «سفره حداقلی» برای مردم دغدغه شده است. شرح این شرایط نشان از این دارد که کشور با نوعی ناکارآمدیِ عجیب روبرو است. عجیب به این دلیل که اظهارات تصمیم گیران با آنچه مردم دچارش شده اند، زمین تا آسمان فرق دارد.

تحلیلگر مسائل اقتصادی در ادامه گفت: وزیر کار هفته گذشته وعده «ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در سال آینده» را داد تا بتوانیم اینطور بگوییم، دولت مردان کمترین آشنایی و دانشی از شرایط حوزه وظیفه شان ندارند. باید به وزیر کار گفت، آقای وزیر کار شما بر چه اساسی وعده می دهی در طول یکسال یک ملیون شغل ایجاد کنی؟ آیا می دانی به وجود آوردن یک شغل چه الزام هایی را می طلبد؟ آیا می دانی، تولید و البته مشارکت در بازار جهانی از ضرورت های اصلی اشتغال آفرینی است؟ آیا می دانی تولید در ایران تحت تاًثیر تحریم فلج شده است؟ آیا می دانی تحریم به معنی محروم شدن از خرید و فروش با کشورهای دیگر است؟

او افزود: واقعیت چیزی جز این نیست که دولت سیزدهم، زمام امور را به عهده کسانی گذاشته است که برای حضور در دولت از شرایط لازم محروم هستند. جالب است، وزیری از همین دولت به دلیل عملکرد ضعیف کنار می رود و چند وقت بعد در یکی از مراکز مهم اقتصادی به عنوان نفر اول مشغول می شود. گویی در کشور قحط الرجال است و برای انتخاب مسئولان فقط باید اطرافیان خود را ببینند.

او افزود: در روزهایی که مردم صدای اعتراضی شان را بلند کردند، دولت باید قبل از هر کاری باید همه تلاش اش را به کار می گرفت تا به نوعی اعتماد عمومی را باز گرداند. اعتماد عمومی زمانی محقق می شود که مردم ببینند و به این تشخیص برسند که اولویت اول مسئولان چیزی جز رفع مشکلات و حل مساله های شان نیست. اما انگار نه انگار که نظام مدیریتی باید خودش را در هر شرایطی پاسخگو به مردم بدهد. این کوتاهی ها باعث بیشتر شدن فاصله مردم با مسئولان می شود. با این توضیح که اگر این فاصله برطرف یا کم نشود، نه در داخل و نه در مناسبات بین المللی هیچ کاری نمی توانیم انجام بدهیم.

بهمن آرمان در پایان گفت: کشور گرفتارِ بی تدبیری و تصمیم های احساسی است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=178544

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰