تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
9

خواسته کیهان از خندوانه عملى شد:”وریا”، “وحید” شد

  • کد خبر : 159009
  • 25 تیر 1401 - 11:46
خواسته کیهان از خندوانه عملى شد:”وریا”، “وحید” شد
کاش واقعا صدا و سیما برای یکبار هم که شده رویکردی درست و منطقی در پیش بگیرد و با چنین رفتارهای ناصوابی زمینه بحرانی غیر ضروری را فراهم نکند.

جمهوریت – رضا امیری در نواندیش نوشت : کیهان روز ۱۲ تیر نوشت: برنامه «خندوانه» شبکه نسیم، ۹ تیر میزبان وحید یامین‌پور(نویسنده و فعال رسانه‌ای و معاون وزیر ورزش و جوانان) بود. اما این برنامه برخلاف همیشه از معرفی این مهمان اهل قلم و نویسنده‌اش در صفحه مجازی‌اش خودداری کرد و پس از حضور این مهمان نیز، هیچ تصویر یا ویدئویی از وی را بارگذاری نکرد!

حالا با گذشت چند هفته به نظر می رسد آقای جوان خواسته کیهان را برآورده کرد و نام وحید را جایگزین وریا نمود! در برنامه چند شب پیش خندوانه گویا در بازی اسم و فامیل، کامران تفتی اسم پسر با (و) را وریا می نویسد.

بعد از آن صحنه کات می خورد و وقتی که رامبد جوان به صحنه آمده، نام وریا تبدیل به وحید شده است. استقلالی ها با انتشار تصاویر این اتفاق می گویند بعد از کات، عوامل برنامه نام وریا را به وحید تغییر داده اند.

این اتفاق موجی از واکنش ها را به دنبال داشت تا اینکه هم محمد بحرانی صداپیشه جناب خان و هم خود رامبد جوان و هم روابط عمومی شبکه نسیم نسبت به آن واکنش نشان دادند. اینطور که از بیانیه شبکه نسیم و توضیحات رامبد جوان بر می آید خود مجری برنامه در اقدامی خودجوش و از ترس اینکه مبادا کل برنامه در خطر عدم پخش قرار گیرد تصمیم می گیرد که خطر نکرده و نام وریا را حذف کند، اگرچه شبکه نسیم وجود هرگونه ممنوعیتی در این زمینه را تکذیب کرده، اما سابقه صدا و سیما در برخورد با وریا غفوری نشان می دهد که ترس رامبد جوان چندان بی جا هم نبوده است.

اما چنین برخوردهایی واقعا جای تاسف و البته تعجب دارد و چه بسا بیش از همه تعجب خود وریا غفوری را هم به دنبال خواهد داشت، مگر او چه حرف عجیب و غیبی زده که این چنین در معرض سانسور قرار گیرد تا جایی که حتی اسم بردن نه از خود وریا غفوری که از اسم کوچک او برای یک بازی هم در معرض سانسور قرار گیرد؟! اصلا سانسور کی نتیجه مطلوب سانسورچی ها را به دنبال داشته!؟ آیا جز این است که با سانسور تنها فرد سانسور شده محبوب تر می شود؟!

کاش واقعا صدا و سیما برای یکبار هم که شده رویکردی درست و منطقی در پیش بگیرد و با چنین رفتارهای ناصوابی زمینه بحرانی غیر ضروری را فراهم نکند.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=159009

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰