تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
9

آقاى ناصر امانى! اشتباه به عرض تان رسانده اند

  • کد خبر : 152400
  • 31 فروردین 1401 - 10:41
آقاى ناصر امانى! اشتباه به عرض تان رسانده اند
در پى انتشار پيام ها و تصاوير ارسالى اهالى محله چيذر به سايت هاى عصر ايران و انتخاب در خصوص تخريب بوستان اين محله و كندن حدود ١٠٠ اصله درخت، على چيذرى يكى از اهالى اين محله مطالب و عكس هاى زير را ارسال كرده است:

جمهوریت – به گزارش روزنو،آقاى امانى عضو شوراى شهر تهران در جلسه علنى صبح سه شنبه شوراى شهر از گفتگو با شهردار منطقه ١ درباره حواشى روزهاى اخیر محله چیذر خبر داده و گفته اند:

“ایشان مدعی بود جایی که درختان را جابه‌جا کردند، بوستان نیست و یک قطعه‌زمین است که متعلق به شهرداری است و برای جلوگیری از تصرف احتمالی آن در سال‌های قبل در آنجا تعدادی نهال کوچک کاشته شده و این درختانی که جا‌به‌جا شدند، حداکثر یک‌ساله بوده‌اند؛ یعنی یک‌و‌نیم سال پیش به خاطر اینکه زمین خالی بوده و نگران بودند کسی آن را تصرف کند، معمولا شهرداری چنین کاری می‌کند و در زمین‌های بی‌دفاعی که رها شده‌اند، طرح اجرا می‌کند یا درخت‌کاری می‌کند تا کسی تصرف نکند”

آقاى ناصر امانى عزیز! اگر به شما دروغ نگفته باشند، اشتباه به عرض تان رسانده اند

این مکان از چند دهه قبل پارک، بوستان و فضاى سبز بوده است. یک تصویر از این بوستان در دهه ١٣٨٠ همراه این مطلب ارسال مى کنم. ببینید که هم وسایل ورزش داشته، هم آب نما، فضاى چمن و گل و گیاه و درخت. سال ٩٠ شهردارى آقاى قالیباف براى ساخت پارکینگ با لودر این فضا را که در عکس مى بینید تخریب کرد (آن زمان فیلم این واقعه در برنامه در شهر شبکه ۵ پخش شد) و با اعتراض و مقاومت اهالى، پارکینگ متوقف و دوباره درخت کارى شد. چرا باید شهردارى که چند ماه است در این منطقه مسوول شده اطلاعات غلط بدهد؟ این زمین از ابتدا پارک و فضاى سبز بوده و این ادعا که اخیرا شهردارى براى جلوگیرى از تصرف یک زمین تملک شده!، چند نهال (در عمل از قبل بالغ بر ١٠٠اصله درخت در داخل محوطه بوستان) کاشته کذب محض و دروغ است. فیلم صداوسیما را که اخیرا پخش شد ببینید. یا خودتان بیایید داخل بوستان و ببینید آیا چند نهال کنده شده یا بیش از ١٠٠ اصله؟

به اقای شهردار بگویید توجیهات شان را نگه دارند براى پس از لیالى قدر تا حداقل در این شبهاى عزیز عبادات شان مخدوش نشود.

مطلب مرتبط:

ضمنا:

١)آیا اهالى ساکن در این محل داراى اولویت استفاده از فضاى سبزند یا مردمى که قرار است هفته یا ماهى یکبار براى رفتن به دکتر یا امامزاده از جاى دیگر به چیذر بیایند باید از پارکینگ شدن این بوستان بهره مند شوند؟ چیذر هم مانند کل تهران به پارکینگ نیاز دارد اما به فضاى سبز بیشتر. شهردارى به جاى تخریب بوستان چند ده ساله، مکان دیگرى را تملک کند و پارکینگ بسازد.

٢) مگر شما نبودید که صادقانه و دلسوزانه در واکنش به توجیهات دانشگاه تهران درباره کندن درختان در ١٢ فروردین امسال گفتید: چرا روز تعطیل و اصلا مگر الان فصل جابجایى درخت است؟ اینجا من به شما مى گویم مگر الان فصل جابجایى بود؟ آنهم مخفیانه و در ساعت ٢ بامداد؟!(کارى به نمایش کاشت ۴ نهال در قیطریه در مقابل کندن بیش از ١٠٠ اصله درخت با کلنگ ندارم)

٣) شورایارى محله و برخى از دست اندرکاران محترم امامزاده على اکبر چیذر در مراجعه اهالى محل، گفته اند با تخریب این بوستان موافق نیستند. انشاله این مطلبى که آنان به “عرض” اهالى رسانده اند “اشتباه” نباشد!

۴) متاسفانه سالهاست عوامل شهردارى نیز از سودجویان و تخریب گران محیط زیست درس هاى زیادى آموخته اند. فضاى سبز و بوستانى را تخریب مى کنند، بعد از چند سال بعنوان زمین بایر یا مخروبه، با ادعاى تملک! نقشه هاى ناکام قبلى را در آن اجرا مى کنند. صمن اینکه عوامل شهردارى مدتى قبل ‘هوشمندانه’ تابلوى بوستان را کندند تا به زعم خودشان کسی نتواند ادعا کند اینجا بوستان بوده است؛ هر چند پایه آهنى این تابلو در بتون زمین برخلاف ریشه هاى درختان کنده شده، مانده است!

 

شما که انقلابى هستید توصیه هاى رهبرى انقلاب درباره حفظ و حراست از فضاى سبز و درختان را در کنار توصیه مولا على(ع) درباره صداقت و راستگویى دوباره بخوانید و به مدیران شهردارى آنها را متذکر شوید.

 

تصویر ماهواره اى از بوستان چیذر در سال ١٣٧٩

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=152400

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰