تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
14
احمدعلیرضابیگی در گفت و گو با جمهوریت:

دولت رییسی با میراث معیوب برجام روحانی درگیر است

  • کد خبر : 147086
  • 24 بهمن 1400 - 11:04
دولت رییسی با میراث معیوب برجام روحانی درگیر است
نماینده مجلس یازدهم می گوید که بنیان برجام در دولت قبل کج گذاشته شده و حالا برای تیم مذاکره کننده دولت جدید مشکل ایجاد کرده است.

جمهوریت – با تغییر دولت به نظر می رسد بخشی از جریان اصولگرا با اطمینان خاطر بیشتری به دنبال احیاء برجام هستند . آن ها می گیوند در روند مذاکرات به دولت حسن روحانی اطمینان نداشتند اما حالا اطمینان دارند که دولت رییسی و تیم مذاکره کننده وی امتیاز بی‌جهت به غرب نخواهد داد.

احمد علیرضا بیگی ، نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت در اینباره گفت: آنچه که آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ، اخیرا در جلسه غیرعلنی مجلس روایت کرد و ما هم به آن اعتماد و اطمینان داریم، این است که جمهوری اسلامی ایران به دنبال این است که بتواند از برجام نتیجه خود را به دست بیاورد و این کف مطالبات ایران است.

استاندار آذربایجان شرقی در دولت احمدی نژاد در اینباره تاکید کرد: بخش عمده وضعیت فعلی به واسطه اعتماد به غرب رخ داده و ما وارد قرادادی شدیم که در آن موازنه ای برقرار نبود ، یعنی طرف غربی برای پیشبرد اهداف خود تضامین فوق العاده‌ای را در نظر گرفت و ما با کوتاهی از کنار تضامینی که باید اتخاذ می کردیم، گذشتیم.

نماینده مجلس یازدهم می گوید که بنیان برجام در دولت قبل کج گذاشته شده و حالا برای تیم مذاکره کننده دولت جدید مشکل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: فارغ از این که اصل توافق برجام خوب یا بد بوده ، حالا دیگر قراردادی بین ما و غرب است و ما بابت آن هزینه پرداخت کردیم اما اندک آورده ای نداشتیم مثل این که جنسی را خریداری کردیم اما هنوز نتوانستیم از آن استفاده کنیم

علیرضا بیگی با بیان این که «طرف غربی می خواهد به هر قیمتی مانع دستیابی ایران به تکمیل فناوری هسته ای شود و مدام ضرب العجل هایی را تعیین می کند»، افزود: من معتقدم است که اگر از زمان دست یابی به برخی مراحل تکمیلی دیگر در صنعت هسته‌ای به بعد ، غرب بخواهد برجام را زنده کند دیگر برای ما ارزشی ندارد و ایران به قابلیت‌های علمی دیگری دست پیدا کرده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم با اشاره به رویکرد مصرانه طرف غربی برای تعیین ضرب الاجل در مذاکرات خاطر نشان کرد: تاریخ مصرف این ضرب العجل ها گذشته است.

وی با تاکید بر این که در متن برجام، ایران تعهداتی به غربی ها داده شده است و برای اجرای این تعهدات ایران هم هزینه‌های زیاد پرداخت کرده است»، گفت: این تعهدات با دستاوردهای برجامی همخوانی نداشت چه رسد به این که حالا همان دستاوردها نیز محقق نشده است.

علیرضابیگی در پاسخ به این سوال که آیا وزیر امور خارجه در جلسه غیرعلنی مجلس گلایه از آقای جلیلی مطرح کرد، گفت: خیر. هیچ بحثی در اینباره نشد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=147086

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰