تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
3

آلمان باید موضع مقتدر تری در برابر ترامپ اتخاذ کند

  • کد خبر : 1406
  • 22 تیر 1397 - 18:28
آلمان باید موضع مقتدر تری در برابر ترامپ اتخاذ کند

‘زیگمار گابریل’ وزیر خارجه سابق آلمان گفت: نمی توان به آمریکا که ترامپ رئیس جمهور کنونی آن است، اعتماد کرد. ترامپ به ‘کیم جونگ اون’ دیکتاتور کره شمالی تضمین می دهد تا در قدرت باقی بماند و در عین حال خواستار تغییر نظام در آلمان است. وی افزود: این وضع قابل تحمل نیست و آلمان […]

‘زیگمار گابریل’ وزیر خارجه سابق آلمان گفت: نمی توان به آمریکا که ترامپ رئیس جمهور کنونی آن است، اعتماد کرد. ترامپ به ‘کیم جونگ اون’ دیکتاتور کره شمالی تضمین می دهد تا در قدرت باقی بماند و در عین حال خواستار تغییر نظام در آلمان است.

وی افزود: این وضع قابل تحمل نیست و آلمان باید موضع مقتدر تری در برابر ترامپ اتخاذ کند. نباید در اوهام و خیالات به سر برد. ترامپ چیزی جز زبان زور نمی فهمد، از این رو باید نشان دهیم که ما هم قوی هستیم.

القدس العربی به نقل از مجله اشپیگل نوشت: ترامپ پیش از برگزاری اجلاس ناتو در بروکسل، برلین را متهم کرده بود که این کشور از بودجه دفاعی ناتو، شانه خالی می کند.

در ماه گذشته نیز رئیس جمهور توئیتر باز آمریکا در توئیتی نوشت: رهبران آلمان به خاطر معضل مهاجرت، حمایت مردم را از دست می دهند و تصمیم اروپا برای دادن مجوز به میلیون ها مهاجر برای ورود به خاک کشورشان، ‘اشتباه بزرگی’ است.

وی افزود: مهاجرت پایه های ائتلاف در برلین را که به هر حال پرتنش است، می لرزاند و جنایات و اعمال خلاف در آلمان رو به افزایش است.

گابریل رئیس پیشین حزب سوسیال دموکرات خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی باید واکنش روشن و ثابت و از همه مهمتر یکپارچه ای در قبال ترامپ اتخاذ کنند. هر تلاش و کاری که برای جلب رضایت او انجام می شود، نتیجه ای نمی دهد بلکه باعث عقب نشینی بیشتر و برداشتن گام های دیگر می شود، باید به این وضع خاتمه داد.

وی درباره هزینه های مربوط به مهاجران نیز گفت این مسئله به اروپا مربوط می شود.

گابریل افزود: اگر ترامپ میلیاردها دولار برای هزینه های نظامی آمریکا مطالبه می کند، ما نیز خواستار بازگشت میلیاردها دلاری هستیم که صرف مهاجران و پناهجویانی شده که به خاطر دخالت نظامی بی نتیجه آمریکا در عراق آواره شدند.

اختلافات میان آمریکا و آلمان طی روزهای اخیر شدت یافته است.

جنجال بین ترامپ و انگلا مرکل صدر اعظم آلمان هنگامی شروع شد که رئیس جمهوری آمریکا در پیام تویتری نوشت: آلمان اسیر روسیه است زیرا این کشور انرژی (گاز) را از روسیه دریافت می کند. ترامپ در این پیامش در واقع به قرارداد ‘نورد استریم ‘ برلین با مسکو اشاره کرد.

ترامپ در ادامه پیام خود نوشت: آنها [آلمانی ها] میلیاردها دلار به روسیه می پردازند، در حالی که ما مجبوریم از آنها در برابر روسیه دفاع کنیم.

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=1406

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰