تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
12

اظهارات قابل تامل مقام ارشد اسرائیلی درباره تعامل ایران با جامعه جهانی

  • کد خبر : 138462
  • 13 آذر 1400 - 10:49
اظهارات قابل تامل مقام ارشد اسرائیلی درباره تعامل ایران با جامعه جهانی
این اظهارنظر یک چیز را به خوبی روشن می کند و آن اینکه رژیم صهیونیستی از هیچ چیز به اندازه تعامل و آشتی ایران با جامعه جهانی بیشتر هراس ندارد

جمهوریت : چندین ماه پس از انتخابات ۲۰۱۳ ایران و ریاست جمهوری حسن روحانی، آویو کوخاوی مقاله ای به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر وقت اسرائیل داد که در آن به تحول عظیم استراتژیک که در جمهوری اسلامی در راه بود اشاره شده بود.

به گزارش آریا سعادتمند از سرویس بین الملل نواندیش، رسانه صهیونیستی تایمز آف اسرائیل در مورد اظهارات یک مقام ارشد این رژیم در مورد خطر مذاکره ایران برای آنها نوشت: دانی سیترینویچ، رئیس پیشین ضداطلاعات ارتش گفت ناتوانی سیاستمداران در اتخاذ موضع ظریف منجر به شکست عظیم سیاست و تسریع تلاش هسته ای تهران شد.

کوخاوی که اکنون رئیس ستاد نیروهای دفاعی اسرائیل است، آن زمان رئیس واحد ضداطلاعات بود و در ارزیابی خود عنوان کرده بود که ایران دارد به سمت رویکرد اعتدالی و مذاکره می رود و آماده است با قدرت های جهانی وارد مذاکره بر سر توافقی شامل مهار برنامه هسته ای کشور شود.

دانی سیترینویچ از اعضای تیمی بود که اطلاعات محرمانه را به کوخاوی منتقل کرده و موجب شده بود موضعی در خصوص ایران اتخاذ کند که با سیاست درازمدت اسرائیل در تضاد بود.

سیترینویچ، در رأس شاخهٔ ایران ادارهٔ پژوهش و تحلیل ضداطلاعات ارتش، مسؤولیت تحلیل مقاصد استراتژیک رژیم تهران را از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶، درست تا پیش از پیامدهای امضای قرارداد چندجانبهٔ هسته ای، معروف به برنامه جامع اقدام مشترک را به عهده داشت.

اکنون سیترینویچ در مصاحبه ای با تایمز اسرائیل سیاست رژیم صهیونیستی را در رابطه با ایران، شکست می نامد، و از تصمیم دولت نتانیاهو در چشم فروبستن به تغییری که در جمهوری اسلامی شکل گرفته بود و او و همکارانش موفق به تشخیص آن شده بودند، گلایه دارد.

این اظهارنظر یک چیز را به خوبی روشن می کند و آن اینکه رژیم صهیونیستی از هیچ چیز به اندازه تعامل و آشتی ایران با جامعه جهانی بیشتر هراس ندارد!

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=138462

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰