تاریخ : جمعه, ۲۰ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 11 October , 2024
10

ورود نفتکش ایرانی فورچون به آب‌های ونزوئلا +عکس

  • کد خبر : 94173
  • 04 خرداد 1399 - 6:36
ورود نفتکش ایرانی فورچون به آب‌های ونزوئلا +عکس

به گزارش جمهوریت نفتکش ایرانی fortune وارد آبهای ونزوئلا شد و تا ساعاتی دیگر در بندر پهلو می گیرد. خبرگزاری رویترز نیز پیش از این گزارش داد نفتکش «فورچون» که با پرچم ایران حرکت می‌کند در اقیانوس اطلس شمالی است و انتظار می‌رود روز یکشنبه وارد آب‌های سرزمینی ونزوئلا شود. تلویزیون دولتی ونزوئلا هم تصاویری […]

به گزارش جمهوریت نفتکش ایرانی fortune وارد آبهای ونزوئلا شد و تا ساعاتی دیگر در بندر پهلو می گیرد.

خبرگزاری رویترز نیز پیش از این گزارش داد نفتکش «فورچون» که با پرچم ایران حرکت می‌کند در اقیانوس اطلس شمالی است و انتظار می‌رود روز یکشنبه وارد آب‌های سرزمینی ونزوئلا شود. تلویزیون دولتی ونزوئلا هم تصاویری از ناو نیروی دریایی و جنگنده های ونزوئلا برای استقبال از نفتکش «فورچون» پخش کرده است.چهار نفتکش دیگر ایران، به نام‌های پتیونیا، فارست، فاکسون و کلاول، از تنگه جبل‌الطارق عبور کرده و در حال حرکت به سوی دریای کارائیب هستند.

در همین زمینه، ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع ونزوئلا هم روز چهارشنبه در واکنش به اظهارات یک مقام آمریکا در خصوص اقدام احتمالی ایالت متحده، گفته بود که ارتش این کشور نفتکش‌های ایرانی را به هنگام ورود به منطقه ویژه اقتصادی اسکورت خواهند کرد. تارک ال ایسامی، معاون اقتصادی رئیس جمهور ونزوئلا که اخیراً به عنوان وزیر نفت منصوب شده، در توییتی نوشته است، ما از کشتی‌های ایرانی که به زودی به بنادر ما وارد می شوند، استقبال خواهیم کرد. براساس ارزیابی وب سایت «تانکر تراکر»، این پنج نفتکش مجموعا حامل بیش از یک‌ میلیون و ۵۲۰ هزار بشکه بنزین و دیگر فرآورده‌های نفتی ایران به مقصد ونزوئلا هستند.

«الیوت آبرامز»، سفیر آمریکا در ونزوئلا گفت: «شاهدیم که دو دولت مطرود می‌بینند که می‌توانند چیزهایی را مورد نیازشان هست با هم مبادله کنند.»دولت آمریکا با اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه ایران و ونزوئلا در صدد فشار بر جامعه بین‌المللی جهت منع مبادلات نفتی با این دو کشور است.

واشنگتن‌‌پست نوشته ایران در برابر هر گونه اقدام از سوی آمریکا برای توقیف این نفت‌کش‌ها هشدار داده و ونزوئلا هم قول داده با ناو، این نفت‌کش‌ها را از آب‌های سرزمینی خودش اسکورت کند. روزنامه واشنگتن‌پست نوشته دولت آمریکا درباره مبادله ایران با ونزوئلا هشدار داده اما مقام‌های این کشور لحن خود درباره احتمال درگیری مستقیم با نفت‌کش‌های ایران را تلطیف کرده‌اند.

«جاناتان هافمن»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه وجود هر گونه برنامه برای توقیف نفت‌کش‌های ایران را رد کرد. رسانه آمریکایی نوشته اقدام محتملی که دولت دونالد ترامپ ممکن است برای مواجهه با اقدام ایران در پیش بگیرد اعمال تحریم‌‌های جدید خواهد بود.

«حجت‌الله سلطانی» سفیر ایران در ونزوئلا روز گذشته (چهارشنبه) با دفاع از محموله پنج تانکر حامل بنزین ایران به مقصد ونزوئلا تأکید کرد که دو کشور حق دارند که به صورت آزادانه با یکدیگر تجارت کنند.

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=94173

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰