تاریخ : پنجشنبه, ۱۸ مرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 8 August , 2024
1

پیش بینی افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی زائران در اربعین امسال

  • کد خبر : 244659
  • 18 مرداد 1403 - 19:50
پیش بینی افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی زائران در اربعین امسال
وزیر کشور گفت: سال گذشته بالغ بر چهار میلیون زائر داشتیم که پیش بینی می‌شود حضور زائران در اربعین امسال ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش داشته باشد.

جمهوریت–احمد وحیدی روز پنجشنبه در حاشیه تجمع اربعینی‌های خوزستان که در جوار بارگاه متبرک علی ابن مهزیار برگزار شد در جمع خبرنگاران بیان کرد: همه مرزهای کشور از آمادگی لازم برای تسهیل در تردد زائران برخوردار بوده و از این بابت هیچ مشکلی نداریم.

وی با اشاره به اتحاد و همدلی بین دولت و مردم برای پذیرایی از زائران افزود: خوشبختانه رابطه نزدیک و خوبی بین موکب‌داران و سایر دستگاه‌های اجرایی برای آماده‌سازی‌ زیرساخت‌ها برقرار شده است.

وزیر کشور گفت: از زائران درخواست داریم برنامه سفر خود را برابر با همان چیزی که در سامانه ثبت‌ کرده اند، انجام دهند.

وی افزود: هماهنگی های لازم با برادران عراقی برقرار و کارها به خوبی پیش می رود ضمن اینکه در مرزهای ایران و عراق کارهای خوبی صورت گرفته و امید است تردد زائران به سهولت انجام شود.

وحیدی با اشاره به گذر اتباع خارجی از ۲ مرزچذابه و شلمچه گفت: تردد اتباع خارجی غیرمقیم از مرز چذابه و اتباع خاجی مقیم ایران نیز از مرز شلمچه انجام می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد زائر پاکستانی از مرز ایران عبور خواهد کرد، افزود: فعلا دوستان عراقی اعلام کردند که ۵۰ هزار زائر پاکستانی تردد داشته باشند.

بر اساس این گزارش وزیر کشور صبح امروز برای بازدید از روند خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی وارد خوزستان شد و از مرز چذابه و شیب عراق دیدن کرد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=244659

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰