تاریخ : سه شنبه, ۹ مرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 July , 2024
1

واکنش آمریکا به ریاست‌جمهوری مسعود پزشکیان

  • کد خبر : 243837
  • 09 مرداد 1403 - 10:18
واکنش آمریکا به ریاست‌جمهوری مسعود پزشکیان
ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: انتظار تغییری در رویکرد ایران نداریم، رویکرد ما هم تغییری نکرده است

جمهوریتودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تصدی سمت ریاست‌جمهوری ایران توسط «مسعود پزشکیان» گفت که رویکرد واشنگتن در قبال ایران هیچ تغییری نکرده است.

وی گفت که آمریکا مانند همیشه، رفتارهای ایران و نه گفتار این کشور را ملاک عمل قرار می‌دهد.

پاتل افزود که آمریکا هیچ انتظاری ندارد که انتخاب رئیس‌‌جمهوری جدید در ایران منجر به تغییری اساسی در رویکردهای این کشور شود.

وی در ارتباط با مسأله هسته‌ای ایران گفت : «رویکرد ما در این زمینه هم تغییری نکرده است. ما مدت‌هاست گفته‌ایم که در نهایت دیپلماسی را بهترین راه برای دستیابی به یک راه‌ حل مؤثر و پایدار در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران می‌دانیم و هیچ چیز مرتبط با این انتخابات، سیاست ما را تغییر نداده است».

این مقام آمریکایی بار دیگر برخی ادعاهای بی‌اساس درباره سیاست‌های منطقه‌ای و هسته‌ای ایران را تکرار کرده و افزود که تشدید تنش‌های متعدد توسط ایران در سراسر جهان و عدم همکاری این کشور با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، باعث دور شدن از دیپلماسی هسته‌ای شده است.

وی با اشاره به تشدید تنش ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان و در پاسخ به پرسشی در خصوص گفت‌وگو با تهران در این‌باره، گفت: «من از هیچ گفت‌وگویی با ایران درباره تحولات مربوط به اسرائیل و حزب‌الله و میانجی‌گری‌های عمان یا قطر در این زمینه اطلاعی ندارم».

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=243837

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰