جمهوریت : این روزنامه نوشت:
* «گاندو ۲» (به ویژه ادامهاش که پس از انتخابات روی آنتن رفت) از ضعفهایی چند رنج میبرد، نقایصی که اصلیترین عاملش از متن و سناریو نشات میگیرد. اما از مستقیمگویی در رویکردهای سیاسی که بگذریم (به نظرم این وجه کار نقص نیست بلکه به سبک و سیاق کار برمیگردد) اما از پرحرفی و کمبود حادثه نمیتوان گذشت، خصوصا فقدان تعلیق که معمولا اُس و اساس کارهای پلیسی جاسوسی را تشکیل میدهد.
* به عبارتی پاشنه آشیل کارهای جاسوسی، حادثه و تعلیق است. معمولا در این دست آثار، عطفها با حادثه جلو میرود و تنشها از ایجاد تعلیق شکل میگیرند. اما کارگردان ترجیح داده تا عطفهایش را با نصیحت و توضیحات شفاهی که بعضا بدیهیات را بازگو میکند، درهم آمیزد.
* کم توجهی نویسنده به داستانکتراشی برای تیم اصلی امنیتیها نیز باعث شده تا مخاطب نتواند با آنها همراهی کند.
* محمد را میشناسیم و دوربین هرازگاهی سری به اندرونی او میزند تا بیننده بشناسدش، تک سکانسهایی از عبدی در خلوت و دخترش داستانی شده است، ولی تا اینجای قصه چند عنصر مهم، شناسنامه و خلوتهایی برایشان در نظر گرفته نشده است، مثلا رسول، سعید و حتی شهیدی و… درحالی که باید برای آدمهای مهم در داستان، خردهقصههایی برایشان تراشیده میشد تا بر جذابیت کار بیفزاید.
* خلاصه اینکه «گاندو ۲» در سیزده قسمت اولیهاش، قویتر و بالندهتر حتی از فصل اولش ظاهر شد و با اینکه ادامهاش هم قابل تایید و تحمل است، اما اگر در محتوا و مباحث مطروحهاش بتوان به آن امتیاز خوبی داد ولی در اجزای هنری و به تعبیری فرم و ساختمانش لرزشهای جدی دارد.