تاریخ : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 29 September , 2024
1

برگزاری کارگاه قلم زنی در موزه برج آزادی

  • کد خبر : 248567
  • 08 مهر 1403 - 14:56
برگزاری کارگاه قلم زنی در موزه برج آزادی
ورکشاپ قلم زنی با حضور هنرمندان و علاقمندان این هنر اصیل ایرانی از تاریخ 5 مهر ماه در برج آزادی در حال برگزاری است.

جمهوریت-سید محسن حسینی رییس مرکز انقلاب اسلامی موزه برج ازادی درباره برگزاری این ورک شاپ و سیاست های مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی به خبرنگار جمهوریت گفت :سیاست در مجموعه برج آزادی بر اصل حمایت از سرمایه گذاری در خصوص کهن الگوهای فضا و فرهنگ ایرانی غالب است وی گفت در طی چند ماه از آغاز فعالیت خود در این مجموعه سعی بر آن شده که برنامه های ورک شاپ و نمایشگاه ها همچون نمایشگاهی قهوه خانه ای و ورکشاپ قلم زنی که ۴۵ اثر تابلوهای مشبک ،ظروف برجسته گلدان و بشقاب و… در آن بوده برگزار شود.

حسینی گفت : مدیریت این ورک شاپ برعهده زهره خاکسار یکی از قلم زنان جوان و خوشنام اصفهان بوده است . این ورکشاپ که با حضور اساتید و هنرمندان تهرانی و کرمانی از روز پنجشنبه ۵ مهر ماه فعالیت خود را آغاز کرده است که در ابتدا قرا ر به برگزاری این ورک شاپ درطی دو روز بوده است اما بدلیل استقبالی که شد تا پایان هفته برقرار است.

قلم زنی سابقه ای دیرینه از زمان هخامنشیان دارد که هنری ایرانی است که در اصفهان ثبت شده است و اساتید قلم زنی در این شهر فعالیت می کنند .


وی افزود : هدف و سیاست این مجموعه نگهداری و حفظ این کهن الگو ها و حمایت از هنرهای اصیل ایرانی است .برج آزادی هم مجموعه ای فاخر و شاخص هنری است که کارکنان هنرمندی نیز دارد و در شورای سیاستگذاری آن بنا بر راه اندازی شورای مشورتی صنایع دستی شده است که تا زمانی که امکان آن هست از ظرفیت ها و هنرمندان و سبک های هنری اصیل ایرانی با وجود هنرهای جدید حمایت کند

 

 

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=248567

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰