به گزارش عصر ایران،نماینده مرودشت استان فارس در مجلس، اظهار کرد: نگاه ما در این قانون این است که دولت به جای اینکه تعرفه را روی حجم موتور تعیین کند تعرفه را روی قیمت خودرو تعیین کند. یعنی خودرویی که قیمت کمتری دارد تعرفه کمتر و خودروی که قیمت بالاتری دارد تعرفه بالاتری داشته باشد. همچنین محدودیت های که در آئین نامه خودروهای نو به کار برد مثل حجم موتور و سقف موتور را نباید داشته باشد تا بازار بتواند خودش را تنظیم کند.
وی ادامه داد: در قانون ساماندهی صنعت خودرو آمده است به ازای هر خودرو وارداتی یک خودرو اسقاط شود که در همان قانون آمده است به ازای هر چهار خودروی که خودروساز تولید می کند باید یک خودرو اسقاط شود اما خودروساز آمده است رایزنی کرده است و گفته معادل مالی آن یک خودرو را به محیط زیست می دهم چون این با هدف کاهش آلودگی است و خودرو را اسقاط نمی کند.
بیشتر بخوانید: