جمهوریت – علیرضا صمدی معتقد است زمانی که اتفاق مهمی در سطح جامعه بیفتد، در فیلمهای تولید شده در سال هم بازتاب پیدا میکند و در سالهای گذشته هم فیلمهای بسیاری در زمینه تجاوز و «میتو» در سطح جهانی ساخته شدهاند.
اینبار اینفلوئنسرها هستند که صحنهگردانی میکنند، نمایش میگذارند، دو میلیون دنبال کننده دارند، همایش میگذارند میلیاردها تومان پول در میآورند آنقدر که با همسر پزشکشان از لحاظ مالی برابری میکنند؛ اما وقتی پردهها کنار میرود آنها اولین گزینه برای رسوایی هستند، آنها دروغهایشان بر ملا میشود؛ اما گاهی پشت پرده زندگیشان هم کنار میرود و آن سو استفاده از دختران است. این همان استفاده نادرست از فضای مجازی است که تبعات آن را علیرضا صمدی، کارگردان فیلم سینمایی «روایت ناتمام سیما» به نمایش گذاشته است. روایتی که از جنس جامعه، اعتراض، پولهای آورده و گاهی تعرض به زنان است.
به بهانه اکران این فیلم در چهلویکمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر با علیرضا صمدی کارگردان این فیلم سینمایی گفتوگو کردهایم که در ادامه میخوانید.
وضعیت استقبال مخاطبان از «روایت ناتمام سیما» را چگونه ارزیابی میکنید؟
در نگاهم به سینما سعی دارم فقط نسبت به خودم چند گام جلوتر بروم. ادعای چندانی در فیلمسازی ندارم و فکر میکنم اگر بشود قصهای را روایت کرد که در تمام مدت مخاطب در سینما باقی بماند، یعنی من کار خودم را انجام دادهام، اینکه مخاطب سینما را ترک نکند برای من اولویت دارد. ضمن اینکه تمام فیلمهای من فضاهای متفاوتی دارند و من تمام تلاشم را انجام دادم تا ژانرهای مختلف را تجربه کنم. تا کنون هم سه فیلم ساختهام و اکران آنلاین «صحنه زنی» را بسیار موفق میدانم.
بیشتر بخوانید:
- ژست هانیه توسلی در صحنه تئاتر/عکس
- هانیه توسلی: تمام سکانسهایم در «زخم کاری» تکه تکه شد
- گلایه هانیه توسلی از سانسور زخمکاری
- هانیه توسلی بازیگر «چهره به چهره» شد/ عکس
- واکنش به بیانیه زنان سینماگر درباره آزارجنسی
- واکنش قوه قضائیه به خشونت علیه بازیگران زن
- پیشنهاد حقوقی درباره آزار زنان در سینمای ایران
- سخنی درباره آزار جنسی زنان در پشت صحنه سینما
- این ۵ زن علیه آزارگران جنسی در سینمای ایران
- ادعای جنجالی شبنم فرشادجو درباره ۵مرد سینمای ایران
- کتایون ریاحی: سعید پورصمیمی به من تجاوز کرد
- واکنش قوه قضائیه به آزارهای جنسی در سینما
- واکنش هانیه توسلی به درخواست شلاق زدن ۸۰۰ زن سینماگر/عکس