تاریخ : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 29 September , 2024
3

انتخابات پیش رو می‌تواند موجب آشتی ملی با صندوق های رای شود

  • کد خبر : 238145
  • 10 خرداد 1403 - 18:04
انتخابات پیش رو می‌تواند موجب آشتی ملی با صندوق های رای شود
كانديداها بايد برنامه عملى براى حل مشكلات و چالش هاى كشور چون؛ رفع تحريم ها، سياست خارجى و كاهش تهديدات و افزايش دوستى ها و همكارى هاى بين المللى، مهار تورم و افزايش توليد،معضل بيكارى و رونق كسب و كار را در اولويت برنامه هاى خود قرار دهند.

جمهوریت-علی دارابی پژوهشگر و دانشیار، عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما ده نکته اساسى درباره ریاست جمهورى که در شرایط کنونى کشور توجه و رعایت آن بس ضرورى است؛ را نوشت :

۱_رحمت و رضوان خداى بزرگ بر شهید خدمت آیت الله رییسى – رییس جمهور محبوب، مردمى و همراهان شهیدشان. لطفا آیت الله رئیسی را دست نیافتنی نکنید.

۲_ از همه کسانیکه خود را واجد صلاحیت ریاست جمهورى مى دانند و در این شرایط ثبت نام مى کنند باید تشکر و قدردانى کرد.

۳_مشارکت گسترده مردم رقابت سالم میان جریانات سیاسى و کاندیداها صیانت از آراى مردم به مثابه سلامت بودن انتخابات برخوردارى ازامنیت لازم راهبردهاى انتخاباتى از دیدگاه مقام معظم رهبرى است. توجه همگان به این ۴ مولفه بسیارمهم است.

۴_انفتاح فضاى باز سیاسى و فرهنگى، مدارا و تاب آورى مدیریت کلان کشور اگر چه راهبردى همیشگى در حکمرانى باید باشد اما در انتخابات باید بیش از همیشه در عمل دیده شود.

۵_ وداع روحانیون ارجمند و محترم از منصب قدرت اجرایی همین ایام بهترین زمانش است. اگر چه بیان این سخن به معناى نادیده انگاشتن حقوق شهروندى روحانیون و حضور در انتخابات نباید تلقى شود. فقط یک توصیه خیر خواهانه براى صیانت از “روحانیون” است. الان در شرایطى هستیم که همه امور درست یا نادرست به دین و روحانیت و… گره خورده است.

۶_ انتخابات پیش رو مى تواند تا حدودى موجب آشتى ملى، افزایش همدلى و همبستگى اجتماعى شود مشروط بر آنکه همه جریان هاى سیاسى و نیز گرایش هاى سیاسى مورد اقبال عموم مردم کاندیداى مورد نظر خود را در انتخابات داشته باشند.

۷_ کاندیداها باید برنامه عملى براى حل مشکلات و چالش هاى کشور چون؛ رفع تحریم ها، سیاست خارجى و کاهش تهدیدات و افزایش دوستى ها و همکارى هاى بین المللى، مهار تورم و افزایش تولید، معضل بیکارى و رونق کسب و کار را در اولویت برنامه هاى خود قرار دهند.

۸_ کاندیداها باید تیم کارى خود را معرفى کنند؛ معاون اول، رییس نهاد ریاست جمهورى، وزراى خارجه، اقتصاد، میراث فرهنگى، آموزش و پرورش، علوم، کشور و… را همزمان معرفى کنند تامردم بدانند به چه کابینه و تیم مدیریتى راى میدهند.

۹_ رسانه هاى رسمى، نهادها و سازمان هاى مهم و موثر کشور وفق قانون با رعایت حفظ بى طرفى در انتخابات در شکل گیرى یک انتخابات پر شکوه نقش آفرینى کنند.

۱۰_ شعارگرایی، تخریب این و آن، انگ و برچسب زدن، و… بکلى ممنوع باشد و اخلاق و احترام و ادب گفتمان انتخابات قرارگیرد. یادمان باشد مشارکت بالاى مردم مهمتر از انتخاب فرد هست. آیا موفق خواهیم شد آشتى میان مردم و صندوق راى ایجاد کنیم؟

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=238145

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰