جمهوریت-بلوسوف گفت: زیرساختهای کنونی حمل و نقل که به صورت تاریخی برای انتقال کالا بین شرق و غرب ایجاد شدهاند، دیگر نمیتواند نیازهای جهان را برآورده کنند.
به گزارش فارس،ندری بلوسوف، معاون نخستوزیر روسیه، اعلام کرد که کریدور شمال – جنوب عبوری از ایران میتواند جایگزین ایمنی برای کانال سوئز باشد.
وی گفت که انتظار میرود حجم حمل و نقل انتقال کالاهای روس تا سال ۲۰۳۰ دو برابر بشود.
بلوسوف طی سخنانی د ر مجمع اقتصادی اوراسیایی گفت که اهمیت کریدور حمل و نقل بینالمللی شمال – جنوب و دیگر مسیرهای جایگزین به خاطر تغییر سمت و سوی بازارهای جهانی به سوی چین، آسیای جنوب شرق و خلیج فارس در حال افزایش است.
وی در سخنان خود گفت: زیرساختهای کنونی حمل و نقل که به صورت تاریخی برای انتقال کالا بین شرق و غرب ایجاد شدهاند، دیگر نمیتواند نیازهای جهان را برآورده کنند.
این مقام روس تأکید کرد که کریدور شمال – جنوب میتواند یک رقیب جدی برای کانال سوئز باشد.
بلوسوف تاکید کرد کانال سوئز هماکنون تنها مسیر اتصال آسیا به اروپا از طریق آبهای عمیق است و چنین انحصاری میتواند برای اقتصاد جهانی مخاطرهآمیز باشد.
وی برای اثبات مدعای خود حادثه سال ۲۰۲۱ را یادآوری کرد که یک کشتی کانتینربر ا ز مسیر خود منحرف شد و کانال سوئز را برای حدود یک هفته بست و تبعات ادامهداری برای اقتصاد جهانی به بار آورد.
کریدور شمال – جنوب یک مسیر ترانزیت ترکیبی ریلی – دریایی – جادهای ۷۲۰۰ کیلومتری است که با عبور ا ز هند، ایران، آذربایجان، روسیه، و آسیای میانه به اروپا میرسد.
کارشناسان میگویند: توسعه استفاده از این مسیر میتواند هزینههای حمل و نقل را ۵۰ درصد کاهش داده و زمان انتقال محمولههای تجاری را ۲۰ روز نسبت به عبور ا ز کانال سوئز کمتر کند.
بیشتر بخوانید:
- برجام موضوع مذاکره امیرعبداللهیان با لاوروف
- سفر دو روزه دستیار ویژه ولادیمیر پوتین به تهران
- روسیه خواستار احیای هرچه سریعتر برجام شد
- انتقادات بازیکن روسیه از اینترنت و رفاه در ایران
- در رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه چه گذشت؟
- ایران خرید جنگنده سوخو ۳۵ از روسیه را تایید کرد
- جو بایدن: قصد تغییر حکومت روسیه را نداریم
- مذاکره بذرپاش وزیر راه با دستیار ویژه پوتین
- درخواست روسیه برای تسهیل واردات سیمان و مصالح ساختمانی از ایران