تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2
علی کریمی فیروزجایی در حاشیه رونمایی از مجله «دیداری نو»؛

قوانین جدید فرهنگی در سیاست گذاری های مجلس

  • کد خبر : 190179
  • 09 خرداد 1402 - 13:33
قوانین جدید فرهنگی در سیاست گذاری های مجلس
روز دوشنبه 8 خرداد 1402 مراسم رونمایی از مجله «دیداری نو» در کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری با جضور چهره های سیاسی و فرهنگی و هنری در موزه فرش ایران برگزار شد.

جمهوریت ـ در مراسم رونمایی از مجله «دیداری نو»، علی کریمی فیروزجایی نماینده مجلس ضمن احترام و ابراز خوشحالی از حضور در میان تهیه کنندگان و فعالان عرصه رسانه گفت:

خداوند بزرگ را شاکرم که در این جمع ارزشمند حاضر هستم، هر چند در جریان اوضاع و احوال کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری بودم اما امروز «مجله دیداری نو» شروع به کار کرده است که اتفاق مثبتی است. معتقدم بخش زیادی از دغدغه ای که در خصوص عفاف و حجاب خانواده ها و ما در مجلس داریم را می توانیم در قالب تأمین و تولید محتوایی که این کانون هدف گرفته است، بپردازیم و همه امروز به این مطلب رسیدیم که روش هایی چون برخورد سلبی، نهی کردن و حتی اعمال محدودیت های اجتماعی پاسخگو نیست و برای تقویت عفاف و حجاب باید با فعالیت های ایجابی گنجینه ای از جاذبه ها و زیبایی های تاریخی و فرهنگی کشور را به نسل جوان انتقال دهیم.

علی کریمی فیروزجایی بیان کرد: کشور از نظر تنوع گویشی سرآمد  سایر کشورهاست لکن فارسی مسلط، صاحب خط و رسانه شده است و سایر زبان های بومی ناشناخته مانده اند. هر گویشی مانند کردی، سیستانی، لری و … از نظر تعریف علمی زبان هستند؛ ما یک کشور غنی فرهنگی هستیم که در دنیا می توانیم آن را به رخ بکشیم و باید خلا فرهنگی که به آن مبتلا شده ایم و نسل جوان ما از فرهنگ کشورهای غربی تقلید می کند را با الگوسازی فرهنگی بومی برطرف کنیم.

این نماینده مجلس در پایان گفت: ما حامی تهیه کنندگانی هستیم که به دنبال پاسداری از میراث و تمدن ارزشمند می پردازند و در حد توانمان کمک خواهیم کرد و به دنبال پر کردن خلا ها در برنامه هفتم و گزاره ای که مقام معظم رهبری در قالب سیاست گذاری های کلان انجام داده اند، هستیم. این برنامه ها در بند بند قوانین توسعه برنامه هفتم مسیر ها و ریل ها لحاظ خواهد شد و در سال آخر فعالیت مجلس یازدهم به دنبال جبران غفلت هایی که درباره حوزه فرهنگ شده است، هستیم.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=190179

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰