تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
3
دادستان:

کیفرخواست مدیران وقت بانک‌های صادرات و پاسارگاد

  • کد خبر : 189481
  • 04 خرداد 1402 - 17:33
کیفرخواست مدیران وقت بانک‌های صادرات و پاسارگاد
دادستان تهران از پیگرد قضایی و صدور کیفرخواست برای مدیران وقت بانک‌ های صادرات ایران و پاسارگاد به اتهام اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور با تصرف غیرقانونی در وجوه بانکی و تحصیل مال نامشروع به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال خبر داد.
جمهوریت-دادستان تهران از پیگیری قضایی و صدور کیفرخواست برای مدیران وقت بانک‌های صادرات و پاسارگاد به اتهام اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور با تصرف غیرقانونی در وجوه بانکی و تحصیل مال نامشروع به مبلغ ۱۲ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش عصر ایران ،به نقل از سایت قوه قضائیه، علی صالحی دادستان تهران اظهار کرد: متهمان ردیف اول و دوم این پرونده مدیر عامل وقت بانک پاسارگاد و مدیر هلدینگ تابعه آن بانک هستند که به مشارکت کلان در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل نامشروع به میزان ۱۲ میلیارد ریال متهم هستند.

دادستان تهران گفت: این مبلغ از طریق مدیران وقت بانک صادرات ایران در سال ۱۳۹۸ به منظور تسویه بدهی هلدینگ وابسته به بانک پاسارگاد در قالب تسهیلات کلان بانکی پرداخت شد و تحصیل آن فاقد مشروعیت قانونی و مغایر با ضوابط و مقررات و در راستای منافع شخص حقوقی ذینفع، یعنی هلدینگ تابعه بانک پاسارگاد و ۲ شرکت زیر مجموعه آن بوده است.

صالحی گفت: متهمان ردیف‌های بعدی این پرونده،۳ نفر از مدیران وقت بانک صادرات به عنوان عوامل اعطای تسهیلات هستند که از جایگاه قانونی خود سوءاستفاده کرده اند و به اتهام مشارکت در اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور برایشان درخواست مجازات شده است.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=189481

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰