تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
2
با حضور رییس مجلس و وزیر راه و شهرسازی

فرودگاه گناباد در استان خراسان رضوی افتتاح و به بهره برداری رسید

  • کد خبر : 189454
  • 04 خرداد 1402 - 14:06
فرودگاه گناباد در استان خراسان رضوی افتتاح و به بهره برداری رسید
امروز صبح مرحله نخست افتتاح و بهره برداری از فرودگاه منطقه ای شهدای گناباد به عنوان سومین فرودگاه استان خراسان رضوی با حضور رییس مجلس و وزیر راه و شهرسازی انجام شد.
جمهوریت-امروز صبح مرحله نخست افتتاح و بهره برداری از فرودگاه منطقه ای شهدای گناباد به عنوان سومین فرودگاه استان خراسان رضوی با حضور رییس مجلس و وزیر راه و شهرسازی انجام شد.

به گزارش وزارت راه وشهرسازی، فرودگاه گناباد تا سال ۱۳۹۰ تحت مالکیت وزارت کشور بود و پس از واگذاری به شرکت فرودگاه ها در ۱۲ سال گذشته تحت عملیات احداث سطوح پروازی، ترمینال و سایر اماکن فرودگاهی قرار گرفت.

با عملیات موفقیت آمیز وارسی پروازی که روز گذشته در فرودگاه گناباد انجام شد،  این فرودگاه آماده برقراری پرواز شده است که هواپیمای حامل رئیس مجلس و وزیر راه و شهرسازی در فرودگاه گناباد امروز به زمین نشست.

فرودگاه گناباد با هزینه ای بالغ بر شش هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در مساحتی حدود ۳۸۰ هکتار توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران احداث شده است.

در مراسم بهره برداری از فرودگاه گناباد محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، حمید رضا سیدی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، محمد محمدی بخش معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ، نمایندگان مجلس و مدیران فرودگاهی و  سرکنسولهای کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و ترکیه در مشهد و دیگر مسئولان حضور دارند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=189454

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰