تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
3

فرونشست؛ بحران سال‌های آینده در تهران

  • کد خبر : 189301
  • 03 خرداد 1402 - 19:26
فرونشست؛ بحران سال‌های آینده در تهران
مسیرهای اضطراری در این طرح بخشی از مسیرهای ترافیک شهر هستند، گفت:‌در شرایط اضطراری بعد از زلزله‌ای شدید یا بحران‌های دیگر، در این مسیرها به منظور استفاده خودروهای مسئول عملیات مقابله با حادثه در آنها، حرکت خودروهای غیراضطراری محدود یا ممنوع می‌شود

جمهوریت-رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ویژگی‌های طرح مدیریت شبکه راه‌های اضطراری در پایتخت را تشریح کرد.

وی از زلزله، سیل، فرونشست، فروریزش زمین، حوادث و تهدیدات شیمایی و حوادث انسان‌ساختی چون آتش‌سوزی‌ها به عنوان بخشی از این مخاطرات نام برد و گفت:‌نباید مخاطرات ناشی از تغییرات اقلیمی را نادیده بگیریم، خشکسالی به عنوان یکی از بحران‌های متاثر از این تغییرات است.

فرونشست بحران جدید برای تهران

نصیری در تشریح تاثیرات خشکسالی بر وقوع مخاطراتی چون تشدید فرونشست زمین، گفت:‌ پدیده فرونشست بر تعدادی از مناطق تهران تاثیر گذار بوده و این پدیده می‌تواند آسیب‌هایی را به شریان های حیاتی وارد کند. بحران چند سال آینده تهران فرونشست زمین است که باید آن را بسیار جدی بگیریم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان این که بزرگترین مخاطره‌ای که پایتخت کشور را تهدید می‌کند، وقوع زلزله احتمالی در تهران است، گفت: هجوم مردم برای انواع سفرهای بازگشت به خانه به ویژه در زلزله‌هایی که در ساعات کاری روی می‌دهند، آسیب‌های فیزیکی به معابر همچون تخریب پل‌ها، تجمع آوار ساختمان‌های آسیب‌دیده در حریم معابر، سقوط درختان و تابلوها و …، تخریب زیرساخت‌های ریلی، از کار افتادن سیستم‌های کنترل معابر همچون چراغ‌های راهنما، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، دوربین‌های کنترل ترافیک، هجوم جمعیت به ورودی‌های شهر، از کارافتادن سیستم حمل‌ونقل عمومی و هجوم احتمالی مردم برای تخلیه شهر و … از جمله تاثیرات زلزله بر نظام حمل و نقل و ترافیک است.

جزئیات مسیرهای اضطراری پایتخت در زمان بحران

وی با بیان اینکه مسیرهای اضطراری در این طرح بخشی از مسیرهای ترافیک شهر هستند، گفت:‌در شرایط اضطراری بعد از زلزله‌ای شدید یا بحران‌های دیگر، در این مسیرها به منظور استفاده خودروهای مسئول عملیات مقابله با حادثه در آنها، حرکت خودروهای غیراضطراری محدود یا ممنوع می‌شود

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به تشریح مشخصات مسیرهای اضطراری پرداخت و گفت:‌ امکان رفت‌وآمد روان و بی‌تأخیر خودروهای اضطراری بین مراکز اصلی مدیریتی در سراسر شهر و ورودی‌های شهر؛ امکان دسترسی خودروهای اضطراری از طریق راه‌های اضطراری اصلی به صورت مستقیم یا از طریق شاخه‌های دسترسی به کلیه مراکز مهم امدادرسان و سهولت دسترسی سریع خودروهای اضطراری تا فاصله حداکثر ۱ تا ۲ کیلومتری بیشتر نقاط آسیب‌دیده احتمالی به عنوان بخشی از این مشخصات است.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=189301

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰