تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
3
گزارش گاردین

سوء استفاده جنسی از کودکان در انگلیس

  • کد خبر : 189102
  • 02 خرداد 1402 - 19:08
سوء استفاده جنسی از کودکان در انگلیس
تعهداتی که از سوی دولت انگلیس صورت گرفته به معنای اقدام فوری نیست که به مقیاس تغییرات مورد نیاز برای ایجاد و حفظ یک جنبش سراسری برای جلوگیری، شناسایی و رسیدگی به آزار جنسی کودکان دست یابد.

جمهوریت-طرح جبران سوء استفاده جنسی از کودکان در انگلیس راه اندازی می‌شود؛ این اقدام پس از آن صورت گرفت که تحقیقات اخیر نشان داد کودکان در این کشور با همدستی موسسات با ظلم «بی حد و اندازه» مواجه شده‎اند.

به گزارش میزان ، «گاردین»، «سوئلا براورمن»، وزیر کشور انگلیس مدعی شده که دولت این کشور قرار است یک طرح غرامت برای قربانیان کودک آزاری جنسی در انگلیس راه اندازی کند.

این طرح در پاسخ به یافته‌های یک تحقیق ۷ ساله است که نشان می‌دهد مدارس، مقامات محلی و سایر موسسات در نگهداری و محافظت از کودکان تحت مراقبت خود با شکست مواجه شده‌اند.

این اعلامیه که از سوی «سوئلا براورمن» در مجلس عوام انگلیس منتشر شد، پس از انتشار گزارشی از سوی تحقیقات مستقل در مورد سوء استفاده جنسی از کودکان (IICSA) در اکتبر گذشته صورت گرفت.

این گزارش ۴۵۸ صفحه‌ای ۲۰ توصیه ارائه کرده است که همه آن‌ها از سوی دولت انگلیس پذیرفته نشده است؛ رئیس این تحقیق سپس اقدامات دولت انگلیس را «عمیقاً ناامیدکننده» توصیف کرد.

دولت انگلیس مدعی است که با قربانیان، بازماندگان و موسسات خیریه در مورد تعدادی از زمینه‌های این طرح، از جمله در مورد اینکه چه کسی باید حمایت کند و نهاد‌های غیردولتی چگونه باید مشارکت کنند، مشورت خواهد شد.

علاوه بر طرح جبران خسارت، وزرای کابینه انگلیس یک فراخوان عمومی ۱۲ هفته‌ای برای اثبات یک وظیفه قانونی جدید راه‌اندازی کردند که نهاد‌هایی که با کودکان و نوجوانان کار می‌کنند ملزم می‌شوند در صورت مشکوک شدن به سوء استفاده جنسی یا استثمار از کودک، گزارش دهند.

دولت انگلیس می‌گوید که متعهد شده راه‌هایی را برای بهبود دسترسی به حمایت‌های درمانی برای قربانیان و بازماندگان، و روشی که پلیس اطلاعات مربوط به سوء استفاده جنسی از کودکان را جمع‌آوری می‌کند، برای درک بهتر مقیاس و ماهیت جنایت، بررسی کند.

ناامیدی از اقدامات دولت انگلیس

«الکسیس جی»، که ریاست این تحقیق و هیئت مشورتی قربانیان و بازماندگان تحقیق را بر عهده داشت، بیانیه‌ای صادر کرده و هشدار داد که بسته دولتی در شرایط فعلی به اندازه کافی از کودکان در برابر سوء استفاده جنسی محافظت نمی‌کند.

این بیانیه می‌گوید که پس از اخذ شواهد از ۷۲۵ شاهد در طول ۳۲۵ روز جلسات عمومی، استماع بیش از ۶ هزار قربانی و بازماندگان سوء استفاده جنسی از کودکان در طول پروژه و تهیه ۵۲ گزارش، در اکتبر سال گذشته یک گزارش نهایی منتشر شده که شامل ۲۰ توصیه بود.

به گفته وی، این توصیه‌ها مجموعه‌ای از اقدامات به‌دقت در نظر گرفته شده بودند که برای تکمیل یکدیگر طراحی شده‌اند تا چارچوبی جامع در سطح جهانی برای حمایت از کودکان ارائه کنند؛ ما عمیقا ناامید هستیم که دولت انگلیس بسته کامل توصیه‌های ارائه شده در گزارش نهایی را نپذیرفته است.

«الکسیس جی» همچنین تاکید کرد: بسته‌ای که امروز از سوی دولت انگلیس اعلام شد، حمایتی را در برابر سوء استفاده جنسی که کودکان ما شایسته آن هستند، ارائه نخواهد کرد؛ ما از دولت می‌خواهیم که در همه توصیه‌های ما تجدید نظر کرده و به طور کامل آن‌ها را بپذیرد و اجرا کند.

وی همچنین گفت تعهداتی که از سوی دولت انگلیس صورت گرفته به معنای اقدام فوری نیست که به مقیاس تغییرات مورد نیاز برای ایجاد و حفظ یک جنبش سراسری برای جلوگیری، شناسایی و رسیدگی به آزار جنسی کودکان دست یابد.

نقص در عملکرد موسسات

این تحقیق ۴.۲ میلیون مدرک مکتوب از موسسات خیریه، مؤسسات و شاهدان را مورد بررسی قرار داد و نقص‌های مؤسسات دولتی و غیردولتی از جمله ادارات دولتی، پلیس، مدارس، مقامات محلی، سازمان‌های مذهبی، احزاب سیاسی و نیرو‌های مسلح در انگلیس را بررسی کرده است.

«براورمن»، همچنین گفته است: هیچ عذرخواهی یا غرامتی نمی‌تواند آزار و اذیت وحشتناکی که این قربانیان متحمل شده‌اند را جبران کند، اما مهم است که بازماندگان این رنج را شناسایی و بازگو کنند.

مدیر مرکز تخصصی آزار جنسی کودکان در انگلیس، اظهار کرد که این یک امر حیاتی است که دولت انگلیس به تعهدات خود در قبال قربانیان و بازماندگان سوء استفاده جنسی و حفاظت از کودکان در برابر آزار جنسی در آینده احترام بگذارد.

 

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=189102

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰