جمهوریت ـ منصور شیخالاسلامی، مدیر امور حوزه مدیریت و ارتباطات بانک صادرات ایران در پیامی به مناسبت هفته ارتباطات و روابطعمومی، امیدآفرینی، ایجاد اعتماد و خلاقیت در جامعه را از جمله اهداف روابطعمومیها در عصر حاضر عنوان کرد و برای فعالان این صنعت آرزوی موفقیت و بهروزی کرد.
متن کامل این پیام به این شرح است:
«بهنام خدا
فعالان و دستاندرکاران معظم صنعت ارتباطات و روابطعمومی
با سلام و احترام
امروز دنیای ارتباطات را میتوان به دو بخش تقسیم کرد؛ دنیای ارتباطات پیش از ظهور رسانههای اجتماعی و بعد از ظهور رسانههای اجتماعی. چراکه حضور این رسانهها در امور جاری زندگی مردم و وابستگی شگفتانگیز بخش عظیمی از جمعیت به آنها، موجب شده است تمامی حوزههای ارتباطی دچار دگرگونی شود. قدر مسلم این رخداد عظیم که به زعم بزرگان علم ارتباطات و روابطعمومی انقلاب واقعی روابطعمومی در یکصد سال گذشته را رقم زده، ابعاد مختلف حیات سازمانها اعم از دولتی و غیردولتی را تحت تأثیر قرار داده است. چراکه در مدت زمان کوتاهی جریان اطلاعات که عمدتا یکسویه بود تغییر یافت و میلیاردها انسان در سراسر جهان صاحب رسانه شخصی شدند و عملاً خیل عظیم و عمومی بازیگران رسانه که با ادبیات و اقتضائات خبرنویسی و رسانهداری آشنا نبودند شروع به اشتراکگذاری اخبار و رویدادهای مختلف از جمله فعالیتهای شخصی نمودند.
اکنون رسانههای اجتماعی ضمن ایجاد شفافیت در عرصههای مختلف، دارای چنان قدرتی در پذیرش و اقناع مخاطب شدهاند که میتوانند کوچکترین خطاها را بسیار بزرگ جلوه دهند و به دلیل سرعت بالای انتشار، در مدت زمانی اندک افراد و سازمانها را با مخاطرات جدی روبهرو کنند.
در محیط فعلی ارتباطات، که فراگیری، سرعت انتشار و کنترلپذیری بسیار محدود از مشخصات آن است، نقش و جایگاه روابطعمومی در سازمانها و شرکتها فوقالعاده مهمتر و برجستهتر شده است. چراکه در فضای رسانهای امروز که تولید و انتشار هرگونه خبر و محتوایی توسط کاربران به راحتی امکانپذیر است و مردم به رسانههای آنلاین عادت و اعتماد کردهاند ضرورت اتکا به روابطعمومی به عنوان یک تخصص بینظیر که بتواند در هر زمان به ویژه در بحرانها، با سرعت، دقت و خلاقیت، اخبار دقیق و قابل فهم را در دسترس مخاطبان قرار دهد و از تبعات اخبار منفی و حواشی، پیرامون سازمان ممانعت به عمل آورد، ضرورتی انکارناپذیر است.
نکته حائز اهمیت در عصر کنونی ارتباطات، زمامداری روابطعمومی در میان اضلاع مثلث ارتباطات است. زیرا که تولید محتوا توسط روابطعمومی انجام میشود و رسانهها بدون محتوا، آن هم محتوای مناسب و به هنگام، جایی برای رشد و تثبیت جایگاه نخواهند یافت. بنابراین ابتکار عمل با اهرم تولید محتوا در اختیار روابطعمومی است و این یعنی مسئولیت روابطعمومی مسئولیتی خطیر و بسیار مهم است چرا که از یک طرف پاسخگوی سازمان و از طرف دیگر پاسخگوی مستقیم به مشتریان و مردم است. در واقع روابطعمومی مسئول صحت اخبار و محتوای تولیدی است و این محتوا ضمن رعایت چارچوبها و سیاستها باید خلاقانه، امیدآفرین، اخلاقمدار، اندیشهمحور، پویا و متناسب با باورهای ملی و مذهبی ایرانیان عزیز و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.
اینجانب ضمن عرض تبریک هفته ارتباطات و روابطعمومی به تمامی فعالان والامقام این عرصه، از درگاه ایزد متعال برای تمامی ایشان موفیقت روزافزون و سلامتی و بهروزی طلب میکنم و معروض میدارم امروز ما در روابطعمومی دیگر خدمات نمیدهیم بلکه اعتماد میدهیم و این مهم، شعار و راهبرد اصلی ما در روابطعمومی بانک صادرات ایران است.
منصور شیخالاسلامی
مدیرامور حوزه مدیریت و ارتباطات
بیشتر بخوانید:
- سازمانها بیش از همیشه به خلاقیت روابطعمومیها نیاز دارند
- بانک صادرات ایران از نخبگان هموفیلی کشور تجلیل کرد
- تجلیل بانک صادرات در ۱۰ مدرسه تهران
- «چکنو» و «سوپر مارکت مالی» در خدمت صنعت پخش
- افزایش ۳۸ درصدی سهم سپردههای بدون هزینه بانک صادرات
- تجربه خرید آسان با «خودرویار» بانک صادرات ایران
- پیامک ثبت و انتقال چکنو فعال شد
- ساختار ِدوستدارِ «تولید» در بانک صادرات ایران
- پیشتازی «چکنو» با اعتماد مشتریان
- بانک صادرات ۵۴۱ میلیارد ریال جریمه بدهکاران را بخشید
- آمادگی بانک صادرات برای افتتاح حساب سپرده ارزی
- بدون محدودیت «چکنو» بکشید
- استفاده همزمان از چکهای کاغذی و «چکنو» در بانک صادرات
- رشد ۷۳ درصدی تسهیلات قرضالحسنه و حمایتی بانک صادرات در سال ١۴٠١
- پنج پیشنهاد راهبردی برای «مهار تورم و رشد تولید»
- ظرفیتهای بانک صادرات ایران برای نقشآفرینی در اقتصاد بیش از گذشته است
- شعب منتخب فعال بانک صادرات در تعطیلات نوروز ١۴٠٢
- خدمات «چکاوک»، «ساتنا» و «پایا» بانک صادرات ایران در روزهای پایانی ١۴٠١
- کمک ٢۵ میلیارد ریالی بانک صادرات ایران به زلزلهزدگان آذربایجان غربی
- طرح «ضیافت» بانک صادرات ایران تا ١٩ اسفندماه تمدید شد
- صدور «چک موردی» وعدهدار در شعب بانک صادرات ایران عملیاتی شد
- قدردانی از بانک صادرات در تأمین مالی پروژههای استان بوشهر
- خرید خودرو و دریافت وام تنها با افتتاح حساب وکالتی بانک صادرات ایران
- قدردانی نمایندگان مجلس از راهاندازی چکنو بانک صادرات
- نگرش نوین بانک صادرات ایران با راهاندازی «چکنو» رضایت مردم را در پی دارد
- وامهای قرضالحسنه در ترازوی اشتغال پایدار!!
- استمرار پرداخت وامهای قرضالحسنه در بانک صادرات
- پیشنهاد جدید بانک صادرات برای فراگیری چک دیجیتال
- پیشبینی حذف چک کاغذی تا چند سال آینده
- «فینتک و آینده امور مالی» در غرفه بانک صادرات
- همکاری مشترک بانک صادرات ایران با هلدینگ خلیج فارس در تامین مالی بینالمللی صنایع پتروشیمی
- حمایت بانک صادرات ایران از تأمین مالی ساخت داخل در صنعت پتروشیمی
- توانمندیهای بانک صادرات ایران برای تسهیل تجارت با آسیای میانه تشریح شد
- تاکید بر حمایت از اقتصاد و مردم در پایگاه بانک صادرات ایران بانک صادرات ایران در جشن ۲۲ بهمن
- مشارکت بانک صادرات ایران در چهارمین همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی
- فروش ارز در شعب منتخب بانک صادرات ایران
- بخشودگی جرایم و سود مازاد بانکی در بانک صادرات
- صنعت بانکداری و تولید دو بال پرواز اقتصاد کشور
- دهمین یادواره شهدای بانک صادرات ایران برگزار شد
- فروش اسکناس ارز در شعب عامل بانک صادرات ایران
- ششمین نشست شورای اطلاعرسانی وزارت اقتصاد به میزبانی بانک صادرات