تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
4

توصیه امام جمعه شیراز درباره رفتار بانوان

  • کد خبر : 188322
  • 28 اردیبهشت 1402 - 22:30
توصیه امام جمعه شیراز درباره رفتار بانوان
امام جمعه شیراز: بانوان، طوری رفتار کنند که «فرد بیمار» جرات کمترین کاری را به خود ندهد

جمهوریت – آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در همایش ملی “زن، جامعه، امنیت” ضمن قدردانی از برپایی این همایش که موجب حرکت ایجابی برای اثبات جایگاه رفیع زن در جامعه اسلامی است، اظهار داشت: همه ما ضرورت و اهمیت امنیت را در ابعاد مختلف از امنیت اخلاقی، سیاسی تا امنیت اجتماعی را قبول داریم.

 

دژکام با اشاره به نقش بسیار مهم زنان در تولید امنیت اجتماعی، افزود: یک قاعده را باید بپذیریم که اگر جامعه از زن و مرد تشکیل شده، حق و تکلیفی نیز شکل می‌گیرد که ملازم یکدیگرند.

نماینده، ولی فقیه در فارس ادامه داد: اگر مطالبه حق می‌کنیم باید حق آن را نیز ادا کنیم و لذا برای تولید امنیت و بهره‌برداری اجتماعی، زن و مرد باید با هم سهیم باشند. اگر بناست حق را مراعات کنیم همه باید در تولید امنیت سهیم باشیم. همه آحاد جامعه در تولید امنیت اجتماعی باید احساس وظیفه کنند.

دژکام با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مولفه‌های تولید امنیت پیشگیری است، گفت: بانوان به گونه‌ای رفتار کنند که فرد بیمار جرات کمترین کاری را به خود ندهند.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس با اشاره به حضور موثر زنان در جایگاه‌ها و عرصه‌های مختلف با حفظ کرامت و حریم خود گفت: زن، می‌تواند فعالیت اجتماعی داشته باشد و در کنار آن به تولید امنیت اخلاقی و اجتماعی در جامعه بپردازد.

مصطفی ایزدی رئیس هیئت امنا مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز در این مراسم گفت: نگاه انقلاب به زنان یک نگاه ویژه است و زنان در حوزه‌های مختلف از جمله خدمت ملی می‌توانند نقش بسیار برجسته داشته باشد.وی با بیان اینکه ما امروز افتخار می‌کنیم که در محضر صاحب امر قرار داریم و اگر می‌خواهیم به یک شرایط مطلوب در زمینه حجاب برسیم باید در مسیر قرآن و اسلام گام برداریم، افزود: در انقلاب اسلامی زن گوهر اصلی و یک موجود مقدسی است که دوشادوش مردان در صحنه‌ها حضور داشته و دارند.

فرمانده انتظامی استان فارس نیز در این مراسم به هجمه‌ها و مخالفت‌های علنی دشمنان به ارزش‌های دینی و عفت عمومی اشاره کرد و به تبیین نقش و جایگاه زن مسلمان در جامعه کنونی پرداخت.سردار رهام بخش حبیبی با بیان اینکه در دفاع مقدس همه دنیا علیه کشور ما قرار گرفت، تاکید کرد: تمام دنیا می‌خواست جلوی انقلاب را بگیرد، اما با لطف خدا و رهبری فرزانه انقلاب موفق نشدند؛ امروز هم با توطئه‌های مختلف قصد برهم زدن امنیت را دارند که با تدابیر رهبر معظم انقلاب و هوشیاری مردم، موفق نخواهند شد.

بیشتر بخوانید:
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=188322

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰