تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
3

رشد ۱۰۰ درصدی ورود سرمایه، بورس را تا کانال ۲٫۵ میلیونی بالا کشید

  • کد خبر : 186501
  • 12 اردیبهشت 1402 - 15:27
رشد ۱۰۰ درصدی ورود سرمایه، بورس را تا کانال ۲٫۵ میلیونی بالا کشید
سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای سیزدهمین روز کاری متوالی مثبت شد و هزار و ۳۶۷ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد که نسبت به دیروز رشد ۱۰۲ درصدی داشته است.

جمهوریت – در معاملات روز سه‌شنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، شاخص بورس تهران ۳۷ هزار و ۶۹۰ واحد نسبت به روز کاری گذشته رشد کرد و تا سطح ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۳۳۱ واحد بالا آمد.

شاخص کل هم وزن بورس نیز با رشد ۲۰ هزار و ۴۳۳ واحدی در رقم ۸۴۵ هزار و ۳۹۶ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۵۷۷ واحدی به رقم ۳۱ هزار و ۷۲۲ واحد رسید. شاخص هم وزن در فرابورس هم روند صعودی داشت و با افزایش ۵ هزار و ۱۹۳ واحد به سطح ۱۵۳ هزار و ۱۶۸ واحد رسید.

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای سیزدهمین روز کاری متوالی مثبت شد و هزار و ۳۶۷ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد که نسبت به دیروز رشد ۱۰۲ درصدی داشته است.

امروز نماد وبصادر (بانک صادرات) بیشترین ورود پول را داشت که ارزش آن ۹۵ میلیارد تومان بود. پس از وبصادر، نمادهای شیران، ثشاهد و ثامید بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای فولاد، وکغدیر و کالا اختصاص داشت.

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای بازار افزایش یافت و گروه‌های خودرو و ساخت قطعات، انبوه سازی املاک و مستغلات و مخابرات سبزترین گروه‌های بازار سهام بودند.

نمادهای فولاد، اخابر و فارس بزرگان سبزپوش بازار بودند که بیشترین اثر را در صعود شاخص کل بورس داشتند و در مقابل شپدیس، شیراز و شسپا نمادهایی بودند که اثر کاهنده بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای هرمز، وسپهر و زاگرس بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، کگهر و شاوان بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز خودرو بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کرمان، خاور و بپیوند بیشترین تراکنش را داشتند.

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۳۸ هزار و ۲۰۲ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۲ هزار و ۳۷۸ میلیارد تومان بود که ۳۲ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۱٫۳ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۲۰ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نماد خودرو (شرکت ایران خودرو) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۴۹۱ میلیارد تومان بود.

پس از خودرو، خگستر بیشترین ارزش معاملات را داشت و وبصادر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد خساپا و اخابر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) با تعداد یک میلیارد و ۵۱۲ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۶۶۵ سهم در صدر قرار گرفته است. وبصادر در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. دو نماد خساپا و کرمان نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

در معاملات سه‌شنبه، ۳۲۴ نماد صف خرید داشتند و ۶ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۴۹ درصدی نسبت به روز قبل به ۳ هزار و ۳۳۸ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۴۶ درصدی به ۲۲ میلیارد تومان رسید.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=186501

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰