تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
5

پس‌لرزه اتهام دریافت ماشین شاسی بلند به مجلس

  • کد خبر : 185852
  • 07 اردیبهشت 1402 - 0:02
پس‌لرزه اتهام دریافت ماشین شاسی بلند به مجلس
آزادی‌خواه گفت: بعید می‌دانم که وزیر برای ابقای خود ماشین شاسی بلند توزیع کند.

جمهوریت – همشهری آنلاین نوشت: آزادی‌خواه، عضو هیات رییسه فراکسیون انقلاب مجلس گفت: افرادی که در مجلس هستند به صورت محرمانه به فقرا کمک می‌کنند و حتی از حقوق خود می‌گذرند. مگر به همین سادگی است که ماشین شاسی بلند به مجلس داده شود؟

نخستین جلسه علنی مجلس پس از تعطیلات با استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز می‌شود. استیضاحی که ۴۵ امضا دارد اما به گفته استیضاح‌کنندگان قرار است بدون حاشیه‌سازی و تخریب باشد.

احد آزادی‌خواه از استیضاح‌کنندگان وزیر صمت و عضو هیات رییسه فراکسیون انقلاب اسلامی در این زمینه گفت: پیش‌بینی می‌کنم که استیضاح اتفاق خواهد افتاد و زمینه‌ای برای تعامل میان قوا خواهد بود. با توجه به شرایط فعلی اکثریت قریب به اتفاق نماینده‌ها که این هفته نیز در حوزه انتخابیه تحت فشار مردم قرار گرفتند، حتما به استیضاح رای خواهند داد.

نماینده ملایر همچنین خبر داد که جلسه فراکسیون انقلاب شنبه یا یکشنبه صبح قبل از شروع جلسه صحن علنی برگزار می‌شود تا موضوع استیضاح در آن بررسی و اجماع روی آن انجام شود.

تاکید آزادی‌خواه بر عدم حاشیه‌سازی در حالی است که احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز به تازگی اتهاماتی درباره دادن امتیاز و ۷۵ خودروی شاسی بلند به نمایندگان برای منصرف شدن از استیضاح را مطرح کرده.

آزادی‌خواه در این باره با تکذیب چنین اتهاماتی گفت: بعید می‌دانم که وزیر برای ابقای خود ماشین شاسی بلند توزیع کند. چنین اتفاقاتی در فضای مجلس چنین مسائلی نیست و مطرح کردن تهمت به نمایندگان، مجلس و مدیران اجرایی است. ما حق نداریم با تهمت‌ها و مسائل ثابت نشده و واهی با آبروی وزیری که می‌خواهیم استیضاح کنیم بازی کنیم. آقای فاطمی امین شخصیتی محترم و متدین اما در فضای مدیریتی ناتوان است. حال اینکه بگوییم ایشان برای استیضاح به نمایندگان خودرو داده باشد را من بسیار بعید می‌دانم چرا که همکاران خود را می‌شناسم.

این نماینده مجلس افزود: افرادی که در مجلس هستند به صورت محرمانه به فقرا کمک می‌کنند و حتی از حقوق خود می‌گذرند. مگر به همین سادگی است که ماشین شاسی بلند به مجلس داده شود؟ با کدام فاکتور؟ کدام کمپانی؟ کدام نمایندگی؟ همه این موارد قابل ردیابی است. اگر ایشان ادله‌ای دارد باید ادله خود به دستگاه قضایی دهد تا صحت‌سنجی شود و پس از صحت‌سنجی آن را مطرح کند. من و هیچ نماینده‌ دیگری حق نداریم که با مطالب واهی با آبروی افراد بازی کنیم.

آزادی‌خواه با اشاره به برداشت برخی رسانه‌ها از فرمایشات مقام معظم رهبری ادامه داد: اخیرا نکاتی نیز در رابطه با سخنرانی عید رهبر معظم انقلاب نیز مطرح شده است. می‌گویند چون ایشان بر اتحاد قوا تاکید کردند پس نمایندگان باید از استیضاح منصرف شوند. اصلا چنین برداشتی درست نیست و منظور ایشان این نبود. اتفاقا استیضاح مجلس به این دلیل است که وحدت میان قوا تقویت شود. ما اشکالات دولت را از طریق استیضاح برطرف می‌کنیم تا دولت پیراسته از اشکالات شود و آقای رییسی وزیر تازه نفس و مدیری را پای کار بیاورد تا مشکلات حل شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: آقا فرمودند از حاشیه‌ها دوری کنید و استیضاح ما نیز در فضایی تعاملی به دور از حاشیه‌سازی‌ و تخریب و لجن‌پراکنی خواهد بود. حتما سعی می‌کنیم در فضای استیضاح اقدامات موثر دولت را زیرپا نگذاریم اما صرفا ناکارآمدی وزارت صمت و آقای فاطمی امین را مطرح می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=185852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰