تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
4

علت ممنوع‌المصاحبه‌شدن رئیس رصدخانه مهاجرت

  • کد خبر : 180130
  • 13 اسفند 1401 - 11:20
علت ممنوع‌المصاحبه‌شدن رئیس رصدخانه مهاجرت
توضیح معاون علمی رئیس‌جمهوری درباره ممنوع‌المصاحبه‌شدن رئیس رصدخانه مهاجرت

جمهوریت – معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری در خصوص ممنوع المصاحبه شدن رئیس رصدخانه مهاجرت ایران گفت: تاکید ما بر عدم ارائه اطلاعات غلط به مردم است.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در نشست خبری که صبح امروز در محل ساختمان معاونت علمی ریاست‌جمهوری برگزار شد، در خصوص ممنوع‌المصاحبه شدن رئیس رصدخانه مهاجرت ایران، گفت: نمی‌دانم خبر ممنوع المصاحبه شدن رئیس رصدخانه ملی چگونه رسانه‌ای شده است.

وی ادامه داد: رصدخانه مهاجرت ایران یک پژوهشکده در دانشگاه صنعتی شریف است و به طور مستقیم با حکمرانی و دستگاه‌های دولتی در ارتباط نیست؛ از این رو به آمارهای رسمی در این زمینه دسترسی ندارد.

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر اینکه این مؤسسه به آمارهای رسمی در خصوص گذرنامه‌ها و مدارک دانشگاهی و ورودی‌ها و خروجی‌ها دسترسی ندارد، ادامه داد: در چنین شرایطی داده‌های ارائه شده از سوی این رصدخانه شفاف نیست و همانطور که این رصدخانه اعلام کرده، آمارهای این رصدخانه رسمی نیست.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری با بیان این‌که رئیس این رصدخانه ممنوع‌المصاحبه نیست، تصریح کرد: تاکید بر این است که داده‌های غلط به مردم ارائه نشود.

وی با تاکید بر اینکه پدیده مهاجرت در کشور وجود دارد و قابل کتمان نیست، ادامه داد: وجود این پدیده ناشی از سیاستگذاری‌ها، عدم توجه به زیرساخت‌ها و عدم ایجاد منابع جدید است.

دهقانی فیروزآبادی وجود پدیده مهاجرت را مختص ایران نمی‌داند و اینکه این پدیده در همه کشورها وجود دارد، خاطر نشان کرد: کشوری با ابعاد ایران و نسبت فارغ‌التحصیلان مهندسی نسبت به کل جمعیت، موجب شده تا شرکت‌های زیادی ایجاد شوند که برخی از آنها موفق و برخی دیگر ناموفق بوده‌اند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر کشورهایی مانند ترکیه مشوق‌ها و امتیازات خوبی برای جذب این شرکت‌ها و استارتاپ ها تعریف کرده و برخی از استارت‌آپ‌ها برای بهره‌مندی از این تسهیلات از کشور مهاجرت کردند، ولی این مهاجرت به معنی قهر آنها از کشور نیست و ما با بسیاری از این شرکت‌ها همکاری داریم.

پیش از این برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند که رئیس رصدخانه مهاجرت ایران ممنوع‌المصاحبه شده است.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=180130

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰