تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
8

پنت‌هاوس در فرشته تهران به قیمت هالیوود

  • کد خبر : 157177
  • 02 تیر 1401 - 20:03
پنت‌هاوس در فرشته تهران به قیمت هالیوود
نام‌هایی چون «منصورزاده»، «ابریشم‌چی»، «اکبری» و «جهانیان» در صنعت برج‌سازی برندهای شناخته‌شده‌ای هستند

جمهوریت – در حالی که تعداد زیادی از مردم لنگ اجاره‌خانه‌اند، برخی واحدها در شمال و غرب پایتخت با ارقام نجومی معامله می‌شوند.

 «سازه‌ای خاص، اثری ماندگار از آرشیتکت جوان و خلاق. سازه ٢٢ طبقه در شش هزار متر زمین؛ ساختمانی مدرن.

٢٠٠متر تراس قابل چیدمان در چهار جهت

سه لاین آسانسور kone

٩ پارکینگ سندی. استخر چهارفصل با متریال تماما ایتالیایی با کرتین وال

لنداسکیپ دیزاین‌شده با گیاهان نادر

سالن سینما دالبی هفت‌نفره با صندلی‌های بیزینس‌کلاس

روف‌گاردن ملل با فرنیش Fendi

کابینت نرکرفت آمریکا، در و پنجره‌های ترمال بریک آلمان، سرامیک و کاشی‌ها لاموس مکزیک. شیرآلات Moen آمریکا. لوسترها Eur lampart، اپلاسین آشپرخانه whirlpool  و … .

سازه‌ای بی‌نظیر در حد هتل هفت‌ستاره فوق‌العاده لوکس.

قیمت فروش: ۲۳۱/۲۵۰/۰۰۰۰/۰۰۰ تومان

صورت مالی، مجوز بازدید از پنت‌هاوس

خاص‌اند. برای افراد ویژه. هر کسی گذرش به حوالی آنها نمی‌افتد. بازدیدشان آداب خاص خودش را دارد. «ابتدا باید صورت مالی ارائه بدهید برای بازدید از پنت.» صفرهای پرتعداد و حجیم صورت‌ مالی مجوزی‌اند برای ورود به این پنت‌هاوس‌ها. شرط لازمی که «عنایتی» – از مشاوران املاک تهران – از آن خبر می‌دهد. «عنایتی» به «شهروند» می‌گوید: «اگر اینطور نباشد، هر کسی دوست دارد این پنت‌ها را ببیند. بنابراین به بهانه اجاره و خرید می‌رود بازدید.»

موقعیت جغرافیایی، متراژ، سال ساخت، امکانات و متریال، داشتن روف‌گاردن اختصاصی و طراح و سازنده پنت‌هاوس قیمت‌ها را تعیین می‌کنند. «هر کدام از اینها فاکتورهایی‌اند دخیل در قیمت‌ها. پنت‌هاوس‌ها حتی در یک محدود جغرافیایی هم رنج‌ قیمت مختلفی دارند.»

مشاعات هتلینگ، استخر وسیع، سونا و جکوزی، سالن ورزش بیلیارد، لابی و تراس اختصاصی. لابی‌ای مجلل با سقف‌های مرتفع و کافی‌شاپی با محیطی آرام برای قرارها و جلسات کاری. فاکتورهای دیگری که سعی دارند بازارگرمی کنند برای بالا بردن قیمت پنت‌هاوس‌ها.

پنت‌هاوس‌ها، سازه‌هایی با نمای شیشه‌ای از سقف تا کف با طراحی دکوراسیون داخلی با طیف‌های رنگی برای آرامش بیشتر. سازه‌هایی که یک قرنی می‌شود به سمت طراحی‌های مدرن رفته برای جلب مشتری‌هایی که در رقابت در زندگی‌های لوکس و لاکچری‌اند. «رهن و اجاره پنت‌ها خیلی باب نیست. بیشتر این پنت‌ها برای فروش‌اند.»

رهن و اجاره این مکان‌های رویایی هم آداب و رسوم خاص خودش را دارد. «رهن پنت‌ها بر مبنای قیمت هر مترمربع سازه محاسبه می‌شود.» قیمت پنت‌هاوسی به وسعت ١٣٠٠ متر در قلب فرشته ساخته‌شده به سال ١٣٩٨ می‌شود چیزی حدود ۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان. یعنی هر مترمربع حدود ۳۸۴/۶۰۰/۰۰۰ تومان. «مالک یک‌سوم قیمت هر مترمربع را ضربدر متراژ کرده و آن را مبنای محاسبه رهن می‌کند. در واقع پنت‌هاوس١٣٠٠متری ۱۶۶/۶۶۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان رهن می‌رود.»

لوکس‌ها؛ از استخر روی بام تا شیرآلات با آب طلا

پنت‌هاوس‌ها روزگاری محدود بودند به نیاوران و الهیه. چند سالی است اما شهرک‌ غرب، سعادت‌آباد و … هم جسته‌وگریخته پنت‌هاوس‌هایی به خود می‌بینند. ورق که برگشت و جاهای دیگر شهر هم بلندمرتبه‌سازی را شروع کردند، لوکس‌بودن شد فاکتور تمایز.

داشتن استخر روی بام یا داخل تراس، سونای خشک یا بخار یا هر دو و داشتن جکوزی نمونه‌ای از این فاکتورها هستند. به گفته «هاشمی» – یکی از مشاوران املاک‌ تهرانی – برخی از این پنت‌ها دارای آسانسور اختصاصی حمل ماشین تا داخل واحد هستند. «آسانسور نفربر اختصاصی که از پارکینگ مستقیم بدون توقف تا در واحد می‌رود هم یکی از آپشن‌های این خانه‌هاست. داشتن دستگیره‌ها و شیرآلات آب طلا. سیستم سرمایشی و گرمایشی نوین از کف یا از دریچه‌ها. وجود آشپزخانه مبله، سیستم ضد حریق (دتکتور و اسپرینکلر) سیستم صوتی، زمین ورزشی و زمین گلف هم هست.»

انتخاب دیزاین و طراحی پنت‌هاوس گاهی اوقات به مشتری سپرده می‌شود. آپشنی برای متمایزشدن از بقیه در بازار رقابت. «پنت‌هاوس خام به مشتری نشان داده می‌شود تا با سلیقه او و هزینه مالک دیزاین و طراحی شود. این یکی از آپشن‌هایی است که این روزها طالب زیادی دارد.»

پنت‌هاوسی خام در اختیار قرار می‌گیرد تا باب میل مشتری رنگ و طراحی شود. گاهی اوقات گل‌های مورد علاقه مشتری هم در دیزاین گل‌کاری به کار برده می‌شود. «پنت‌ به سلیقه شما دیزاین و دکور می‌شود. این آپشن به مشتری این امکان را می‌دهد تا خانه رویایی‌اش را داشته باشد.»

رونق همیشگی رهن و فروش لوکس‌ها

پنت دو هزار متری ۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان. بنایی که اگر دلار را ٢٨هزار تومان مبنا قرار دهیم می‌شود حدود ١۵میلیون دلار! پنت هزارمتری ۲۵۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان هم با دلار ٢٨هزار تومانی چیزی حدود هفت میلیون دلار می‌شود. صفرهای پرشماری که حتی دیگر صفت نجومی در حد و اندازه‌شان نیست و باید واژه‌ای درخورشان استفاده کرد. به گفته «مظفری» – یکی از مشاوران املاک تهران – بازار اجاره گران‌قیمت‌ها داغ است. او که سال‌هاست در منطقه یک فعالیت می‌کند، به «شهروند» می‌گوید: «بازار اجاره پنت‌هاوس‌ها و ویلاهای گران‌قیمت همچنان داغ است.»

پنت‌هاوس‌هایی با متراژهای بالا و بسیار لاکچری که اغلب فصول سال ساکنی به خود نمی‌بینند. ساکنانی که در رفت‌وآمدند و خیلی هم در خانه لوکس‌شان اقامت ندارند. «اغلب تجار ایرانی‌اند. شهروندانی که در حال رفت‌وآمد به اروپا، آمریکا و حتی امارت‌اند.» صفرها واهمه‌ای در دل‌شان نمی‌اندازد: «اغلب مشتری ویلاها و پنت‌هاوس‌های لوکس این افرادند.» شهروندانی که مایل‌اند مدت کوتاه اقامت‌شان در ایران هم از زندگی لاکچری و لوکس‌شان دور نباشند. «این خانه‌ها اغلب ماه‌های سال خالی‌اند. رهن و اجاره رقم‌های درشت این خانه‌های لوکس برای مستاجران این خانه‌ها عدد قابل توجهی نیست.»

اجاره‌بها خانه‌به‌دوشان تهران را راهی حاشیه‌ها کرده. گروهی هم پناه برده‌اند به مناطق پایین‌تر به امید دادن اجاره‌بهای کمتر. «رهن و فروش پنت‌هاوس‌ها و ویلاهای لوکس هیچ‌گاه از رونق نمی‌افتد. این بازار همیشه داغ است و مشتری‌های خاص خودش را دارد.»

«درصد بالایی از خانه‌های لوکس خالی‌اند.» «مظفری» می‌گوید: «صاحبان این ملک‌ها تمکن مالی بالایی دارند و خیلی هم اصرار به اجاره رفتن ملک‌شان ندارند. «هرچند برای در امان ماندن از مالیات و … هرازگاهی ملک‌شان را برای اجاره آگهی می‌کنند!»

با این خانه سبک زندگی خاص را تجربه کنید

دوخوابه، دوبلکس

هزار و ٣٧٠مترمربع

آشپزخانه به سبک ایتالیایی

مجهز به وسایل اولیه زندگی، وسایل برقی و …

موقعیت لاکچری برای آشنایی با فرهنگ منطقه

ماجرا در قاره دور متفاوت است؛ در هالیوود خانه‌ای ٨۵٠متری با وسایل اولیه زندگی حدود سه‌هزار و ۶٠٠دلار خرج برمی‌دارد. در لیست قیمت‌ها خانه‌هایی با سه‌هزار و ٢٠٠دلار هم به چشم می‌خورد؛ آن هم با ۶۵٠مترمربع. خانه‌هایی کمی بزرگ‌تر ماهی پنج‌هزار دلار هزینه دارند برای مستاجر. خانه‌هایی با هزار و ٣٧٠متر مربع متراژ.

سود دلار و سکه خرج پنت‌هاوس

آمارهای آبان ١۴٠٠ مختص معاملات تهران گواه این‌اند که نجومی‌ها تنها ۴,٣درصد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند. درصدی که به واحدهای بالای ١٠میلیارد تومان اختصاص دارد. خانه‌هایی هم که در قیمت‌گذاری‌ها هر مترمربع‌شان حدود ٨٠میلیون تومان شده، سهم ٣.٣درصدی از کل معاملات دارند.

در خریدوفروش‌ها هم با مبنای زیربنا خانه‌هایی با متراژ بالای ٢٠٠متر تنها سهم ٢,٢درصدی از قراردادها را به خود اختصاص داده‌اند. یکی از مشاوران املاک تهران بر این باور است که فروش خانه‌های لوکس و پنت‌هاوس‌ها کار سختی است و به همین‌ راحتی‌ها اتفاق نمی‌افتد. «مگر چند درصد از شهروندان تمکن خرید چنین خانه‌هایی را دارند؟» خانه‌هایی که قیمت‌های‌شان روی میلیارد می‌چرخد.

«قیمت‌گذاری این خانه‌ها متر و معیار خاص و مشخصی ندارد.» «بیاتی» – یکی از مشاوران املاک تهران – رونق پنت‌هاوس‌ها و خانه‌های لوکس را مربوط به دهه٩٠ می‌داند. «در آن دوران نقدینگی به‌دست‌آمده از بازار سفته‌بازی و بازارهای دلار و سکه به سمت خرید خانه‌های لوکس سرازیر شد. سرمایه‌های درشتی که به سمت بازار امن مسکن سرریز شدند.»

نام‌ها و برندها تعیین‌کننده قیمت

١٩٣متر پنت‌هاوس شهرک‌غرب

قیمت: ١۴,۴میلیارد تومان

قیمت هر مترمربع: ٧۵میلیون تومان

هشت‌ساله، چهارخوابه با دو سالن بزرگ و مستر مهمان

ویوی ابدی ٣۶٠ درجه از کوهستان

لوکیشنی بدون ترافیک و با آب‌وهوایی بی‌نظیر

نزدیک به مراکز بزرگ خرید، دسترسی عالی به شاهراه‌های اصلی شهر همت،  حکیم، اتوبان، آزادگان و … .

برخی‌ها قیمت‌شان کمی توفیر دارد با نقاط دیگر شهر. «قیمت از متری ٣۵٠ تا ۶٠٠میلیون شروع می‌شود.» «منصوری» به «شهروند» می‌گوید: «عوامل متعددی در تعیین قیمت دخیل هستند. از موقعیت ملک و نوع ساخت و متریال مورد استفاده در واحد تا حتی ارتفاع ساختمان.»

به گفته این مشاور املاک اغلب این واحدها از امکانات خاصی برخودارند. «اینکه در کدام برج قرار گرفته باشند، قیمت‌شان متفاوت است.»

سازنده‌ها هم در تعیین قیمت تاثیرگذارند. اینکه کدام برج را چه کسی ساخته باشد، قیمت واحدها فرق می‌کند. پنت‌هاوس‌های شیک و لاکچری شمال شهر را هم نام سازنده‌هایشان تعیین می‌کند. «تعداد سازنده‌ها زیاد است. اما سازنده‌هایی که پروژه‌های خاصی را ساخته‌اند، بی‌شک قیمت بالاتری هم تعیین می‌کنند. پنت‌هاوس‌های لاکچری هم اغلب دست همین سازنده‌هاست.»

به گفته «منصوری» نام‌هایی چون «منصورزاده»، «ابریشم‌چی»، «اکبری» و «جهانیان» در صنعت برج‌سازی برندهای شناخته‌شده‌ای هستند.»

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=157177

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰