تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
2

ماه مبارک رمضان فرصت ارائه یافته‌ها است

  • کد خبر : 73143
  • 12 اردیبهشت 1398 - 13:34
ماه مبارک رمضان فرصت ارائه یافته‌ها است

به گزارش جمهوریت ; مرتضی ادیب، پیش نماز سابق مسجد بلال و مشاور پیشین رییس رسانه ملى در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درباره اعمال پیش از ماه مبارک رمضان گفت: دو ماه رجب و شعبان سکوی پرتاب مومن برای ورود به ماه رمضان است و ماه رمضان فرصت ارائه یافته‌ها و بروز […]

به گزارش جمهوریت ;

مرتضی ادیب، پیش نماز سابق مسجد بلال و مشاور پیشین رییس رسانه ملى در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درباره اعمال پیش از ماه مبارک رمضان گفت: دو ماه رجب و شعبان سکوی پرتاب مومن برای ورود به ماه رمضان است و ماه رمضان فرصت ارائه یافته‌ها و بروز آمادگی‌های کسب شده در دو ماه رجب و شعبان است که باید با یکسری آداب همراه شود.

وی بیان کرد: ورود به چنین ماه عظیم‌الشانی آدابی دارد که یکی از آن‌ها رفتن به استقبال ماه مبارک رمضان است، یعنی مستحب است که افراد روز یکشنبه که روز پیش از آغاز ماه مبارک است روزه بگیرند.

این کارشناس علوم دینی تاکید کرد: کسب حلالیت از کسانی که احتمالا حقی بر گردنمان دارند یکی دیگر از آدابی است که باید برای ورود به ماه رمضان رعایت شود. همچنین آشتی با کسانی که قهر بوده‌ایم از دیگر کار‌هایی است که باید در این روز‌ها انجام شود، چون وارد شدن به این ماه با بغض و قهری که در سینه داریم، پذیرفته نیست.

ماه مبارک رمضان فرصت ارائه یافته‌ها که باید با آداب خاصی همراه باشد

وی با اشاره به ضرورت بی‌توجه نبودن به احکام الهی بیان کرد: ضرورت دارد که اگر نماز و روزه به خداوند بدهکار هستیم حسابش را در این روز‌ها صاف کنیم و با بصیرت و آمادگی وارد ماه مبارک شویم. اگر روزه‌ای بر گردن داریم باید در این روز‌ها آن را به جا آوریم و از خداوند بخواهیم که فرصتی برای ادای دیگر روزه‌هایی که بر گردنمان مانده، به ما دهد.

ادیب افزود: همچنین به دیدار رفتن و دست‌بوسی پدر و مادر یکی دیگر از آداب این ماه است بنابراین اگر کسی با پدر و مادرش قهر کرده باشد باید بداند که شاید روزه‌هایش برای او نتواند کافی باشد.

وی یکی دیگر از دستورات و اعمال ویژه برای ورود به ماه مبارک رمضان را ختم حداقل یک بار قرآن کریم معرفی کرد و گفت: آنچه باید به یاد داشته باشیم این است که نباید ماه مبارک رمضان برایمان تکراری شود. هر رمضان پیام جدیدی دارد و مومن واقعی کسی است که پیام هر رمضان را بشنود و خودش را با آنچه خداوند برایش خواسته تطبیق دهد. تغییر و حرکت رو به اصلاح از تکالیف الهی است که انسان باید طی سه ماه به آن دسترسی پیدا کند.

این کارشناس علوم دینی درباره جایگاه ماه رمضان تصریح کرد: ماه مبارک رمضان، ماه ملاقات پروردگار عالم است و جالب است که یازده ماه انسان دنبال خدا می‌رود و یک ماه هم خدا دنبال بندگانش برای آشتی می‌آید و دست حضرت حق برای فشردن دست کسانی که قصد آشتی با خدا دارند، دراز است. ماه مبارک رمضان ماه عجیبی است، نماز پذیرفته می‌شود، صدقه به دست خدا می‌رسد و قرار است همه در این ماه آمرزیده شوند بنابراین در‌های جهنم بسته خواهد شد و شیطان به زنجیر کشیده می‌شود بسیاری از فعالیت‌های شیطان کنترل می‌شود تا انسان فرصت بازگشت و توبه پیدا کند.

ماه مبارک رمضان فرصت ارائه یافته‌ها که باید با آداب خاصی همراه باشد

وی بیان کرد: به واسطه اهمیت رمضان، خداوند دو ماه رجب و شعبان را به عنوان مقدمه ورود به ماه شریف رمضان قرار داد تا مومن در این ایام مقدمه احراز آمادگی و تمرین را برای ورود به ماه مبارک رمضان انجام دهد چراکه ماه مبارک رمضان ماه ملاقات حضرت حق است و در این ماه نمی‌توان تمرین کرد. ماه رمضان فرصت ارائه یافته‌هاست، فرصت بروز استعداد و آمادگی‌های کسب شده در دو ماه رجب و شعبان است و بر همین اساس کسی که دو ماه غفلت کند در ماه رمضان هم جزو غافلان خواهد بود و از دریای بی‌کران لطف الهی بهره نخواهد برد.

ادیب خاطرنشان کرد: فکر نکنیم فقط باید ماه مبارک رمضان را قدر بدانیم بلکه دو ماه مقدمه ماه رمضان هم استعداد انسان را آشکار و باطنش را تقویت می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=73143

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰