تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

قیمت نفت کاهش یافت

  • کد خبر : 25632
  • 26 دی 1397 - 12:09

به گزارش جمهوریت ; قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر نشانه‌های فزاینده از کندی اقتصاد جهانی کاهش یافت با این حال توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک همچنان از قیمت‌ها حمایت می‌کنند. به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۱ سنت یا ۰.۲ درصد نسبت به روز سه‌شنبه کاهش یافت و به ۶۰.۵۳ دلار […]

به گزارش جمهوریت ;

قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر نشانه‌های فزاینده از کندی اقتصاد جهانی کاهش یافت با این حال توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک همچنان از قیمت‌ها حمایت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۱ سنت یا ۰.۲ درصد نسبت به روز سه‌شنبه کاهش یافت و به ۶۰.۵۳ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۱۱ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش به ۵۲ دلار در هر بشکه رسید.

یک مقام وزارت بازرگانی چین روز چهارشنبه اعلام کرد: این کشور که بزرگترین اقتصاد آسیا به‌شمار می‌رود، امسال با ابهامات فزاینده‌ای مواجه است. پیش‌تر آمارهای رسمی کاهش صادرات و واردات چین در دسامبر را نشان داده بود. در ژاپن نیز سفارش ماشین‌آلات در نوامبر به شدت کاهش یافت که نشانه‌ای از محدود شدن هزینه سرمایه شرکت‌ها در نتیجه جنگ تجاری میان آمریکا و چین است.

آنچه که به این مشکلات تجاری اضافه کرده، طولانی‌تر شدن بیش از حد انتظار تعطیلی بخش‌هایی از دولت آمریکا است.

همچنین چشم‌انداز اقتصاد جهانی پس از این‌که قانون‌گذاران انگلیسی روز سه‌شنبه توافق پیشنهادی ترزا می، نخست وزیر انگلیس، را برای خروج از اتحادیه اروپا رد کردند، تیره‌تر شد.

با این حال قیمت نفت از توافق دسامبر اوپک و غیراوپک برای محدود کردن تولید در نیمه اول امسال حمایت یافته است، اما رشد تولید نفت آمریکا که اواخر سال گذشته به رکورد ۱۱.۷ میلیون بشکه در روز صعود کرد تلاش‌های این تولیدکنندگان را در معرض تهدید قرار داده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در نخستین پیش‌بینی سال ۲۰۲۰ خود اعلام کرد: انتظار می‌رود تولید نفت آمریکا امسال به بیش از ۱۲ میلیون بشکه در روز و در سال آینده به حدود ۱۳ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند.

براساس گزارش رویترز، با وجود ابهامات فراوانی که پیرامون تقاضا و عرضه وجود دارد، دورنمای بازارهای نفت مبهم است.

انتهای پیام

مترجم: زهرا وثوقی

دبیر خبر: متین کاکویی

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=25632

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰